VIP behandeling voor Daphne

In 2011 is bij Daphne suikerziekte geconstateerd. Nu hoeft dit natuurlijk niet rampzalig te zijn, er leven veel mensen met suikerziekte, maar in het geval van Daphne ligt het anders. Haar waarden zijn zo verschillend dat de doktoren geen duidelijk beeld kunnen krijgen en dus ook geen goed passende oplossing. Ze moet op de meest gekke momenten rust nemen, insuline spuiten of eten en drinken. Dit betekent een enorme aanslag op het gezinsleven  omdat alles draait om Daphne’s diabetes.

De wensindiener gaf aan: Het zou geweldig zijn als ze een wens kan krijgen die te maken heeft met tennis, bijvoorbeeld een ontmoeting met een bijzondere speler of het bijwonen van een wedstrijd of iets dergelijks.
Wat mooi dat we dit allemaal in 1 wensdag hebben kunnen realiseren! Daphne mocht als VIP naar de finales heren dubbel en heren enkel van het ABN AMRO tennistoernooi. En daar ontmoette ze ook nog eens diverse tennissers. Tot slot kon er nog even nagepraat worden tijdens het buffet bij Van der Valk Ridderkerk.

We zijn blij dat we Daphne en familie deze wensdag konden aanbieden en dat ze hebben genoten, want ze heeft het zo verdiend!

Onze speciale dank gaat uit naar Tom Egberink Abn Amro Tennisservice en Van der Valk Ridderkerk voor het mogelijk maken van deze VIP-wensdag.

Hieronder het verslag van de familie van Daphne over deze speciale dag:

Wensdag  Daphne komt uit:

Het begon allemaal al begin februari, in het geheim hadden wij als ouders al contact met Caroline en Petra van stichting Zalavolbate. We moesten 14 februari vrij houden, want dan stond er iets speciaals te gebeuren. Later die week kregen we een berichtje het werd toch 16 februari. Wat er stond te gebeuren wisten wij toen ook nog niet. Op 3 februari kreeg Daphne via Skype te horen van Esther Vergeer dat we als gezin waren uitgenodigd om  als VIP bij het ABN AMRO toernooi ( tennis)te komen. Toen begon voor Daphne het lange wachten want wat is er spannender om eens een professionele tenniswedstrijd bij te wonen als je zelf zoveel uren op de tennisbaan door brengt. Dan zijn de spelers wel heel erg dichtbij.

Eindelijk is het dan zover. De dag van de grote finale: zondag 16 februari. Fototoestel en tennisshirt met stift in de tas en met papa en mama en zus Carmen richting Rotterdam. Als VIPS  werd de deur voor ons open gedaan en dan kom je in de grote arena van de tennis winkeltjes met kleding /tennisschoenen/rackets alles is aanwezig. Daarnaast werden meerdere  tennisclinics gegeven.  Daphne wilde toch liever de finales kijken. Na wat gegeten en gedronken te hebben ging het richting het centercourt, het stadion waar de finales gespeeld zouden worden. Eerst de dubbel finale. Daphne genoot en volgde alles op de voet en gaf de nodige commentaar erbij.  Iets eerder gingen we van de tribunes want om 14.15 uur stond dan een ontmoeting met Richard Krajicek op het programma.
Daar aangekomen kregen we al snel te horen dat een eventuele ontmoeting moeilijk werd. Daphne haar gezicht begon wat te betrekken, want daar stond ze dan met haar gekochte tennisbal en stift in de aanslag. Wat zou het toch jammer zijn om dan uitgerekend niet de handtekening en foto te bemachtigen waar je je zinnen op hebt gezet. Toen stelde Emile van tennisservice( die alles mogelijk had gemaakt via skype) ons zomaar voor om met 2 personen naar de persconferentie van de winnaar te gaan. De 1ste persoon die ging was makkelijk dat zou Daphne zijn. En papa ging ook mee. Na de enkel finale moesten ze naar de afgesproken plek komen om zo met Emile richting perskamer te gaan.

De winnaar van de enkel finale was Tomas Berdych wat weer erg leuk was, want daar had Daphne ook op gehoopt. Tijdens de wedstrijd leefde ze zo mee, dat een paar jongens voor ons aan haar vroegen of ze de wedstrijd ook zo spannend vond. Ha ha dat hadden ze al in de gaten, omdat ze weer het nodige commentaar gaf en oe en aa riep op belangrijke momenten.
In de perskamer kreeg ze nog 2 tassen van het ABN AMRO toernooi met daarin nog een sleutelhanger. Eerst kwam de verliezend finalist M. Cilic voor de nodige interviews. Hij had verloren en dus niet veel zin diverse plichtplegingen en was binnen enkele minuten de perskamer weer uit. Helaas ook geen aandacht voor Daphne en weer geen handtekening. Tussentijds kwam er een collega van Emile melden dat Richard Krajicek ook nog langs zou komen. Je zag de grote glimlach weer op Daphne haar gezicht verschijnen. Het lange wachten kon beginnen. Ondertussen zaten Carmen en mama te wachten bij een restaurantje maar het duurde zo lang dat het personeel rondom ons  al aan het opruimen was geslagen. Op de gang hadden we nog wel een flits van Esther  Vergeer opgevangen. Ook hadden we oud tennisser Sjeng Schalken nog gespot. Ondertussen kwam bij de perskamer de winnaar Tomas Berdych binnen en gelukkig had die wel aandacht voor Daphne en de eerste foto s en handtekening waren binnen. Tot slot was daar ineens Richard Krajicek. Ook hij nam de nodige tijd voor Daphne. Het leverde weer vele, stoere foto’s en handtekening op.

Na ongeveer 1.5 uur te hebben gewacht kwamen Erik en Daphne weer te voorschijn. Wat hadden ze genoten. Daphne had eindelijk haar handtekeningen op de bal. Haar toen ook nog maar even gewezen dat  Sjeng Schalken  een oud tennisser ook in the house was. En ja hoor die maakte voor haar ook nog wel even tijd.  Tegen 18.15 uur zaten we weer in de auto, maar de dag was nog niet om want we zouden gaan eten bij van de Valk in Ridderkerk.  Gelukkig was het niet ver rijden, want we hadden allemaal trek gekregen van deze bijzondere dag. Het eten was goed het was een buffet waar life werd gekookt. Alles was super geregeld maar de meiden gaven nu toch wel aan erg moe te zijn. Wij stiekem ook. Dus begonnen we tegen 20.00 uur aan de terugreis. Tegen 22.00 uur was er aan een mooie en bijzondere dag een eind gekomen. Maar wat was het mooi om je dochters zo te kunnen zien genieten en voor een keer de zorgen te doen vergeten. Diabetes blijft altijd, maar op deze bijzondere dag was het even bijzaak……

Daarom stichting Zalavolbate heel erg bedankt voor deze bijzondere dag die wij met ons gezin hebben mogen beleven.

Vriendelijke groet Fam vd Veen.