Dylan en Joey genieten met volle teugen!

Wensdag van Dylan en Joey

Na ruim 2 jaar wachten was het eindelijk zover om Dylan zijn wens in vervulling te laten, rijden in een legertank.
Dinsdag 2 november om 10.00 uur werden Dylan, zijn broertje Joey en ik, verwelkomd met een kopje thee/koffie en koek bij Echos Home “Het Baken” in Havelte door 3 militairen van Johannes Post kazerne. Ook Petra en Jan van Wensstichting Drenthe waren er bij.
Daarna gingen we met zijn allen naar een gebouw waar we mochten simulatieschieten met geweren. Na enig uitleg hoe wij moesten schieten, was het zover om op de doelwitten te schieten. Heel veel doelwitten zijn geraakt. Dus wij waren er best goed in. Na het schieten gingen wij het terrein op om nog wat legervoertuigen, wapens en legermateriaal te bekijken. Dit vonden de jongens ook heel interessant.
Om 12.30 uur gingen wij samen met de militairen weer terug naar “Het Baken” om te genieten van een geweldige lunch. Na de lunch kwam er een legervrachtwagen aan rijden en Dylan mocht met deze vrachtwagen mee naar het oefenterrein die bij de kazerne ligt. Wij gingen er met een busje heen. Daar aangekomen zagen wij Dylan weer en toen kwam de verrassing aanrijden, een legertank. Dylan en Joey wisten niet wat ze zagen en mochten uiteraard een aantal rondjes samen met een militair over het terrein rijden. En wat was dat gaaf. Ik mocht ook nog samen met Dylan een rondje meerijden. Joey, Petra en Jan mochten ook nog rondjes rijden op het terrein met de legervrachtwagen.
De dag bij de kazerne hebben wij afgesloten met een drankje en als verrassing kregen wij een goodie bag van de Defensie mee.
Om 16.30 uur waren wij weer terug in Emmen en gingen wij naar Urban Jump & playground. Dylan en Joey hebben op elke trampoline gesprongen die ze daar hebben en na een klein uurtje waren ze kapot. Het werd dus ook tijd om te gaan eten bij Puur in Emmen. Tijdens het eten konden wij nagenieten van deze geweldige dag.

Duizendmaal dank aan Wensstichting Drenthe, Jan, Petra en alle militairen van 43 Herstelcompagnie die deze geweldige dag mogelijk hebben gemaakt.

Jannette Hardon.