High tea en een fietsende clown

Dinsdag 30 mei was het zover! Onze dochters Meike en Bente kregen een wensdag. Een aantal maanden ervoor waren Saskia en Petra van de wensstichting bij ons thuis geweest om te kijken wat te meiden allemaal leuk zouden vinden. We wilden het als verrassing houden, dus de meiden wisten van niks. Op 30 mei om 11.15 uur kwamen Saskia en Petra ons ophalen, waarna we samen de meiden van school gingen halen. Toen waren ze al heel erg verrast en er ook wel een beetje stil van. Ze zaten gespannen achter in de auto, in afwachting wat er ging komen. Ook wij wisten tot toen zelf niet wat de meiden gingen doen, want dat vonden we wel net zo leuk. In de auto was het natuurlijk wel gissen, zou het dit of zou het dat zijn??

Lekker gesnoept bij De Gaffel

Uiteindelijk kwamen we aan bij restaurant De Gaffel in Valthe. Buiten stonden de kok Roderick en Danielle en Else op ons te wachten. We kregen een rondleiding door en om het restaurant. Daarna mochten Meike en Bente mee de keuken in om een high tea te maken. Wij mochten lekker in de tuin blijven zitten, het was die dag ook heerlijk weer! Af en toe kwamen de meiden ons wat te eten of te drinken brengen. Ook kwamen de meiden op een gegeven moment buiten en waren mooi opgemaakt en hadden mooie roze nagellak op en een haarband in. Daarna moesten ze weer snel de keuken in. Na een tijdje kwamen de meiden ons ophalen. We moesten onze ogen dicht doen en ze begeleiden ons naar een tafel in het restaurant. De tafel hadden ze heel mooi gedekt en er stond allemaal lekkers op de tafel. Hier mochten we met ons vieren heerijk van genieten! De meiden hebben vooral lekker gesnoept van al het zoete lekkers. Het was allemaal heel erg lekker en veel te veel.

Op een gegeven moment moesten de meiden even naar buiten kijken. Er kwam een clown op een mooi roze fietstje binnen. Ze was verdwaald en er werd verteld dat ze maar even naar binnen moest gaan, omdat hier een feestje was. De meiden waren erg verbaasd en vooral Bente was even heel stil en zat het rustig te bekijken. Even later waren ze een verstopspelletje aan het doen met de clown. Toen de clown weer weg ging, kregen de meiden nog een cadeautje en hebben we de clown met z’n allen uitgezwaaid.

Aan het eind van de middag kregen de meiden nog een rugtas met allemaal leuke spullen van de wensstichting. Als afsluiting hebben we in de tuin nog een ijsje gegeten. De meiden (en wij natuurlijk ook) hebben een prachtige middag gehad. We willen Roderick, Danielle, Else en Petra en Saskia van de wensstichtng Drenthe ontzettend bedanken voor deze mooie dag.

​Wensstichting Drenthe bedankt de volgende personen / bedrijven voor hun medewerking aan deze wensdag:

​Roderik Seubers van restaurant de Gaffel

​Elze Alberts van WhatElze