een 'kei' leuke dag

Mijn wensdag

Het was super leuk. Eerst gingen we naar de politietoren en mochten we op de 14e verdieping. We konden zelfs Stadskanaal zien. Daarna gingen we in de garage, daar stonden politieauto’s en bussen. Daarna gingen we naar Het Hunebed centrum. Harrie, die daar vrijwilliger is, keek met een loep naar de stenen die ik had meegenomen van huis. En ik heb stenen gekregen, zoals twee stukken versteend hout, versteend koraal, rozenkwarts, bergkristal, gedroogd lava en nog veel meer. Er was ook een enorme berg stenen en er zijn maar een paar vuurstenen met een gat erin want die zijn heel zeldzaam. Die hingen ze vroeger op bij de kippenhokken tegen ziektes. Wij hebben er een gevonden. Daarna keken we nog even naar de stenen met bordjes erop. Op de bordjes staat waar ze vandaan komen.

Namens de wensstichting willen wij het Hunebedcentrum en speciaal Harrie Huisman, die ontzettend veel kon vertellen over stenen in Drenthe, heel erg bedanken voor hun medewerking.