Nieks droom komt uit

Weer is een wens door wensstichting Zalavolbate vervuld die bijna voor onmogelijk werd gehouden want Niek wilde graag een keertje autorijles hebben.
Daar Niek aan zijn rolstoel is gebonden was dit niet eenvoudig te realiseren maar na lang speuren werd er in Amersfoort toch een rijschool gevonden die in staat was om deze wens te vervullen. Dinsdag 8 juli was het dan zover de bus van B & S opleidingen kwam voorrijden en nadat Niek met zijn rolstoel was geinstalleerd achter het stuur en de joystick was aangesloten op het systeem van de auto en op de juiste hoogte voor Niek, kon het rijden beginnen.

Na een voorzichtige start vanaf het erf thuis ging het richting het tuinbouw gebied in Klazienaveen en als een volleerde chauffeur reed Niek daar over de straten zelfs het achteruitrijden ging hem al prima af.
De instructeur was enthousiast over het rijden van Niek want hij hoefde er bijna niets aan te doen. Niek deed alles zelf sturen gas geven en de bochtjes nemen.
Nadat Barger -Compascuum was aangedaan ging het weer huiswaarts en zaten we aan het eind van de rit op 15 kilometer en dat voor de eerste keer super.

Dit alles werd mogelijk gemaakt door de medewerking van B & S opleidingen voor mensen met een beperking en door sjoelvereniging de Brikkenmikkers uit Klazienaveen die begin dit jaar een schenking hadden gedaan vanwege hun 30 jarig jubileum.

Namens wensstichting Zalavolbate allen heel hartelijk bedankt.