Emma ontmoet K3!

Een optreden + meet and greet met K3!

Wensdag voor Emma; Een optreden + meet and greet met K3!

10 juni was het zo ver; Wensstichting Drenthe had een wensdag georganiseerd voor Emma. Iets wat Emma zeker wel verdiend had, na maanden van chemo-therapie en bestraling. Zo dapper als Emma is, blijft ze vrolijk en energie houden voor 10. Dat was maar goed ook, want het zou best een drukke en intensieve dag worden. Om 13 uur hadden we (ouders van Emma, Emma en ik) afgesproken bij de ingang van Plopsaland in Coevorden. Het enige wat Emma wist, was dat ze een dagje mocht spelen in Plopsaland. Wat ze nog niet wist, was dat K3 kwam optreden en zij ze mocht ontmoeten! De manager van Plopsa stelde zich voor en vertelde Emma de grote verrassing! Emma was echter zo bezig met het idee dat ze mocht spelen in Plopsaland, dat het nog niet helemaal binnen leek te komen. Eerst de attracties maar eens proberen dan maar! Na ritjes in de achtbaan, draaimolen en een glas ranja was het tijd om naar het podium te gaan waar K3 zou optreden. Emma leek het nu toch wel spannend te vinden!

De vrijwilligers van Wensstichting Drenthe zorgden voor een mooi plekje vooraan het podium voor Emma. Super! Wij (ouders en ik) zaten wat verderop, en genoten van een dansende Emma, die geen moment stil heeft gezeten. Emma is een echte K3- fan, en danste en zong alle liedjes uitbundig mee! Het was enorm genieten en af en toe ook best even emotioneel om Emma zo in haar element te zien. Na het optreden mochten we wachten op het bankje vlakbij de ‘backstage- deur’. Over een paar minuten zou Emma een ontmoeting hebben met K3.

Toen ze op het bankje zat, zagen we haar steeds zenuwachtiger worden. Er werd een aantal keren door verschillende mensen gevraagd of Emma het spannend vond, waarop ze iedere keer antwoorde: ‘’Nee, niet spannend…LEUK!’’. En zo is het ook! Na een aantal minuten was Emma aan de beurt en mochten we backstage. Emma liep voorop en haar ouders en ik liepen, filmend en foto’s makend (dit moest natuurlijk vastgelegd worden ), achter haar aan. Toen ze de bocht om ging stonden ze daar echt… K3! Emma liep ietwat verlegen richting de meiden, maar gaf ze al snel een dikke knuffel en een high-five. De meiden van K3 vroegen hoe Emma het optreden vond en gaven haar een compliment over haar mooie pet. Emma had bedacht dat er een handtekening op haar pet moest, en ook had ze een t-shirt meegenomen om te laten signeren.

Na een gezellig kletspraatje en de nodige foto’s was het tijd om afscheid te nemen. Oei, dat was toch best lastig. Toen Emma weg liep, draaide ze zich nog één keer om voor een knuffel en een high-five. Daarna was het toch echt tijd om te gaan. Emma straalde en was super enthousiast na de bijzondere ontmoeting. Gaaf hoor! De vrijwilligers van Wensstichting Drenthe waren haar al aan het opwachten en hadden de volgende verrassing al klaar. Emma kreeg een enveloppe en er werd gevraagd of Emma wilde voorlezen wat er op de brief stond.

Toevallig kan Emma heel goed lezen, dus dat wilde ze zeker wel! Op de brief stond, dat ze na het spelen in Plopsaland, welkom was om een hapje te eten bij de chinees in Schoonebeek. Wat een leuke verrassing.. en na al dat spelen en dansen hadden we best trek gekregen, dus dat kwam toch maar goed uit! Emma heeft heerlijk gegeten en genoten van de gezelligheid om haar heen. Tijdens het eten kwam er nóg een verrassing voor Emma. Er kwam een vrijwilliger langs van Wensstichting Drenthe met heel veel ballonnen en een mooie rugzak voor Emma.

De rugzak zat gevuld met mooie cadeautjes, waaronder een dekbedovertrek van K3! Wat een verrassingen allemaal en wat was het allemaal top geregeld! Emma genoot en dit was precies de reden waarom ik deze wens voor Emma had ingestuurd; Een onbezorgde dag met alleen maar leuke dingen! En dat was het. Moe, maar voldaan zijn we richting huis gereden, waar Emma heerlijk is gaan slapen onder haar nieuwe K3 dekbed.

Juf Eva van de Veen

Namens onze stichting willen we de volgende sponsoren hartelijk bedanken voor het mogelijk maken van deze dag:
Plopsaland Coevorden
Restaurant de Lange Muur in Schoonebeek