Een dag met lego en een dans

Het was een bijzondere dag omdat mama en Luca een aparte wens gingen doen.

Op 8 Juni 2019 zijn wij verrast door de wensstichting Drenthe.  Wij werden opgehaald om 08:45u om te beginnen aan een hele drukke dag die begon met een fotoshoot in het bos bij ons huis. Het was een bijzondere dag omdat mama en Luca een aparte wens gingen doen. Papa, Elise en Jochem gingen iets anders doen. Het was heel erg spannend....

Luca en mama gingen naar het Lego Museum in Grootegast toe. Luca zijn grote passie is Lego dus dit sloot heel mooi aan voor hem. Luca en mama namen samen met Dido de toeristische route naar Grootegast en eenmaal aangekomen in het Lego museum keek Luca zijn ogen uit. Wat veel lego was daar zeg! allemaal mooie sets en... hij kwam tot de ontdekking dat ie heel veel van de sets ook zelf had. Nadat Luca een rondje had gemaakt door het museum was het natuurlijk tijd om zelf ook wat te bouwen en Luca ging aan de slag. Een Titanic bouwen nog voordat hij klaar was was het tijd om even te gaan eten bij de diner waar hij een heerlijke muffin kreeg en wat te drinken, wat was die diner mooi. hij leek wel een beetje op de diner uit de lego set! nadat iedereen klaar was ging Luca verder met bouwen, want als je eenmaal aan een Titanic begint moet je hem natuurlijk ook afmaken! Nadat hij klaar was en nog een keer een rondje had gelopen om ideeen op te doen was het alwer tijd om naar huis te gaan, via de snelweg zodat ze even lekker het gas konden intrappen! wat was dat spannend zeg.

Elise, Jochem en papa gingen naar een "onbekende locatie"  toe. Een echte verrassing dus!

We kamen aan bij Sprookjeshof in Zuildlaren waar de kinderen lekker konden spelen, vooral Jochem was blij, lekker overal op klimmen ravotten en vooral lekker vrij zijn! Elise vermaakte zich ook uitstekend. Op een gegeven moment ontdekte ze de kim berg die was helemaal te gek voor Jochem. Omhoog klimmen op een hele steile berg met een touw, wat wil je nog meer! Esther-een van de begeleiders- werd ook gelijk uitgedaagd door Jochem en Elise om ook naar bover te klimmen dus dat deed ze ook maar gelijk!

Nadat we waren uitgespeeld en het tijd was om wat te gaan eten kregen de kids te horen dat er "iets" klaar lag voor ze in het indoor gedeelte van het park. Eenmaal binnen daar zagen de kids gelijk  veel nieuwe uitdagingen en natuurlijk eten en drinken! De kids kregen van het -park een goodie-bag met daarin een heleboel leuke kleine dingen! Elise vond de beker het mooiste!

Na nog even flink gespeeld te hebben (300 keer van de glijbaan!) was het tijd om te gaan, op weg naar de volgende uitdaging. Wij werden opgewacht door een mijnheer met een hele snelle auto. Nog voor dat iemand iets kon zeggen zat Jochem al op de bijrijders stoel om een ritje te maken. Elise, papa, Marget en Esther gingen in de andere auto op weg naar het volgende gedeelte van de wensdag. Wat zou dat nou kunnen zijn...................

Elise kreeg een heuse dance clinic aangeboden! Een echte prive les door een echte dans instucteur hoeveel beter had het kunnen worden voor haar, nou heel veel beter, let maar op!

Jochem was ook wel te porren voor de danslessen en had nog zat energie over om even mee te gaan doen dus hup naar de warmin up waaruit al heel snel bleek dat Elise het dansen nog steeds niet was verleerd. Toen was het tijd om de passen in te gaan studeren voor een dans, best wel pittig maar heel goed te doen als je prive lessen hebt! dus binnen 3 kwartier het hele dansje geleerd

Tijd voor nog een verrassing! Wat is er mooier om een dans te leren van een persoonlijke dans leraar? juist dansen in een heuse videoclip! en daar werden de kids dus ook voor uitgenodigd. Op maandag, wat een geluk niet een wensdag maar wel twee!

Toen we klaar waren met de dance clinic was het tijd om huiswaarts te gaan, helaas aan alle mooie dingen komt uiteindelijk een einde! er was nog een kleine verrassing voor Elise, zij mocht namelijk de weg terug mee rijden met de sportwagen! dat vond ze super spannend eenmaal thuis aangekomen kregen de kids alle drie nog een mooie rugtas  met wat kadootjes

Luca kreeg allemaal spullen van de titanic,  Elise die Marco Borsato kreeg daar allemaal spullen van en Jochem, die is gek op Bassie en Adriaan dus die kreeg daar allemaal spullen van. Al met al een super geslaagde dag met een hoop indrukken!

Op 10 juni 2019 stonden we al vroeg klaar met zn drieen. We wisten dat we naar Groningen gingen en dat we naar een gebouw moesten wat leek op een UFO! eenmaal aangekomen en de auto in de parkeer plaats geparkeerd te hebben -we zagen nog een hele mooie tesla staan-  was het even wachten op de rest van de dansers, die gelukkig, al snel kwamen.

Nadat Elise en Jochem zich hadden voorgesteld en alles was uitgelegd was het tijd om te gaan draaien en wat deden ze dat goed zeg! we kunnen niet wachten om het eindresultaat te zien!

Namens onze stichting willen wij de volgende sponsoren hartelijk danken voor hun bijdrage:
Sprookjeshof Zuidlaren
Legiomuseum Grootegast
Indigo school of life, Samuel heel erg bedankt!