"Creatief, stoer en sportief"

Vorig jaar oktober werden wij blij verrast door een lieve vriendin die ons heeft opgegeven bij de wensstichting. Vooral een verrassing voor onze kinderen: Daan 8 jaar, Bas 7 jaar en Kees 5 jaar.

Bij ons thuis volgde een kennismakingsgsprek met Nanki en Ria. De kinderen mochten vertellen wat hun wensen waren, en wat ze allemaal leuk vonden om te doen. Vooral Daan en Bas vonden het super leuk te vertellen aan Nanki en Ria wat ze allemaal leuk vonden. Kees dartelde er wel wat omheen, maar vond het toch wel een beetje spannend.

8 maart 2024 gaat het gebeuren!

Een paar dagen ervoor ontvingen de kinderen een kaart waarop stond dat vrijdag ze een dagje op stap gaan met papa en mama. Waar gaan we heen? Wat gaan we doen? Dat is nog een verrassing!

Wat een geweldige dag hebben wij beleefd!

Rond kwart voor negen kwamen Nanki en Ria aanrijden bij ons huis. Yes! daar zijn ze! Daan, Bas, en Kees wisten niet hoe snel ze naar buiten moesten komen. Nanki en Ria lieten nog niet veel los, het blijft een verrassing. We gaan naar 4 locaties toe vandaag, en papa en mama mogen achter ons aanrijden. Voor het geval we ze kwijt zouden raken hadden we briefjes gekregen met de locaties, maar alleen voor nood.

De eerste locatie was in Emmen bij MusicandArt by Ka waar we heel fijn ontvangen werden met koffie en voor de kinderen drinken. Niet wetende wat we daar nou gingen doen. We waren in een muziekwinkel, dus eerst dachten we iets met muziek maar dat was het niet. Ook mochten we allemaal een mooie edelsteen aan een ketting uitzoeken, waar we heel blij mee zijn. Maar ook dat was niet de verassing.. Achter de winkel een heel groot atelier! We mochten als gezin met elkaar een schilderij maken. Lekker met verf en spuitbussen in de weer. Alle 3 de kinderen konden lekker hun creativiteit ( en wij als ouders ook) kwijt. Het eindresulaat zijn we heel trots op.

Daarna mochten we weer achter Nanki en Ria aan rijden naar loactie 2. Weer spannend! geen idee waar we weer terecht kwamen. In de auto werd druk gespeculeerd door de kinderen. En ja! daar zagen we ineens het voetbal stadion van FC Emmen. Helemaal in Bas zijn straatje. Bij binnenkomst stond er op een bordje: MOI Welkom Daan, Bas en Kees. We kregen een rondleiding door het stadion. We mochten in de kleedkamers kijken, en het veld op, en op de tribune gekeken. Even op de stoel van de burgemeester gezeten, en in het hoogste puntje met mooi uitzicht over het veld gekeken. Daarna een goed verzorgde en gezellige lunch in het stadion gehad. Na afloop kregen de kinderen een tasje met een mooie sjaal, een boekje en bidon van FC Emmen. Stichting Noaberschap F.C.Emmen heel erg bedankt!!

Daarna stapten we weer in de auto en reden achter Nanki en Ria aan naar de volgende locatie. Dit was vooral voor Daan een enorme verrassing. We kwamen aan bij "stichting ergens in Nederland 1939-1945" Een museum vol spulletjes uit de 2e wereldoorlog. We werden hartelijk ontvangen door de eigenaar van het museum. Hij nam ons mee door het museum en vertelde met passie over alles wat we zagen. De kinderen mochten ook voelen hoe zwaar zo’n geweer uit de tweede wereld oorlog is, en er een keer mee schieten. (zonder kogels uiteraard). Vooral Daan keek zijn ogen uit!

Eenmaal uitgekeken in het museum kregen wij voor in de auto wat te drinken en wat lekkers voor onderweg naar de laatste locatie. We reden richting Coevorden en de kinderen riepen alle 3: "Ik hoop zooo dat we naar Cowboy en Indianen gaan!"  "Denk dat we daar heen gaan"  En ze hadden gelijk! Lekker spelen bij cowboy en Indianen. Als afsluiting hebben we patatjes gegeten en een ijsje met elkaar gegeten.

Buiten kregen de kinderen nog een tas met kadootjes erin mee en bij cowboy en Indianen namen we afscheid van onze 2 geweldige vrijwilligers Nanki en Ria. Wat een prachtige mooie dag hebben zij georganiseerd voor de kinderen! We hebben de kinderen alleen maar zien genieten, dat wat ze zo verdiend hebben. Dank jullie wel lieve Nanki en Ria.