Met de knapzak op pad naar de Sprookjeshof

Verslag geschreven door Niels over zijn wensdag:

Het wordt vandaag een spannende dag.

’s Ochtends komt Oma langs om Marije op te halen, want zij is nog erg klein en gaat niet mee. Iets later komt mijn vriendje Boris met zijn mama.

Er wordt weer aangebeld, Inge en Annemieke van de wensstichting staan aan de deur! Ze hebben knapzakken bij zich, Boris en ik krijgen er allebei één. Inge verteld ons dat we er op een speciale manier naar toe gaan; “luister maar, daar komt het al aan.” Er komt een grote vrachtwagen om de hoek, die stopt voor ons huis, en wij mogen er in! Papa gaat ook in de vrachtwagen met ons. In de auto zitten we zo hoog! Alle andere auto’s lijken zo klein.

En dan zijn we er al, er staat een hele grote kabouter op ons te wachten, kabouter Klauter. Maar ik vind het wel een beetje eng hoor. Mama is er ook al, en ook Inge en Annemieke.
Kabouter Klauter begeleid ons langs de sprookjes, wat zijn ze fascinerend! We hebben alle sprookjes geluisterd en gezien, die van Peter Pan zelfs twee keer. Maar dat komt omdat die kapitein hetzelfde zwaard had als Boris! We hebben anderhalf uur sprookjes geluisterd. Iedereen leek wel verbaasd, maar het was zo leuk! We zijn nu bij de glijbaan aan het spelen en gaan straks een stukje lopen naar de boot, want daar gaan we mee varen.

Op de boot gaan we eerst wat eten, Inge en Annemieke hebben lekkere bolletjes gemaakt en fruit. Ik heb reuze honger, en Boris ook. Daarna kunnen we over de boot lopen. Ik ben helemaal niet bang van al dat water, ik vind het hartstikke leuk en ga het liefst pootjebaden, maar dat mag niet van papa en mama. Boris is wat voorzichtiger op de boot.

Na de boottochtgaan we spelen in de speeltuin van de sprookjeshof! Dat is een hele grote en leuke speeltuin! We hebben geklommen en geklauterd, we hebben in een helikopter gezeten, daar moesten we zelf trappen, net als op de fiets. Boris en ik zijn ook piraten geweest, schieten met een piratenkanon. We zijn met mama naar de kinderboerderij geweest en als laatste hebben we nog binnen gespeeld, daar was een héle grote glijbaan. Papa en mama wilden daar graag vanaf, en Inge en Annemieke gingen er ook vanaf! Boris en ik zijn er twee keer afgegleden, maar dan wel samen met papa en mama.

Daarna gingen we nog naar een restaurant, Boris was al heel moe, ik ook wel, maar dat laat ik niet zien. We hebben pannenkoeken gegeten, en nog een cadeau gekregen. Een hele mooie graafmachine, en een spel.

Ik heb een geweldige dag gehad met mijn vriendje Boris, en mijn papa en mama ook.

Bedankt!

Namens Wensstichting Drenthe bedanken wij hoofdsponsor Kamst Mode voor het mogelijk maken van deze geweldige dag. Ook de volgende bedrijven/organisaties willen we hartelijk danken voor hun bijdrage: