profiel 1

Wensstichting Drenthe Terugblik 2023

2023 was een jaar van veranderingen.

Het positieve nieuws is, dat er een nieuwe website is. Een nieuwe website maken vergt veel werk op de achtergrond maar wij zijn blij met het resultaat. Wij hebben diverse keren in lokale kranten gestaan en zijn zelfs op RTV Drenthe geweest. Veel publiciteit maar wij verbazen ons erover dat dit niet meteen aanvragen voor wensen oplevert.

Het aantal wensen per team bleef ongeveer gelijk en wij hebben in 2023 zo’n kleine 30 wensen uitgevoerd.

Het bestuur heeft het afgelopen jaar geen wens afgewezen, maar blijft zich zorgen maken dat de buitenwereld denkt dat wij alleen voor zieke kinderen wat doen. Nee het gaat om kinderen die een steuntje in de rug verdienen om wat voor reden dan ook. Over het algemeen wordt de reden van de wens goed omschreven. De wensdag wordt bij het intake gesprek besproken.

Financieel zijn wij gesponsord door scholen, kerken, bedrijven en uiteraard door de sponsoren van wensdag. Wij zijn altijd weer verbaasd hoe graag mensen/ ondernemers (belangeloos) willen meewerken aan een wensdag. Onze dank hiervoor.

Wij zijn erg blij met het enthousiasme van onze ‘wensvervullers’ die met veel energie en tijd weer een wensdag mogelijk maken. Er vonden wisselingen in het bestuur plaats maar ook vrijwilligers namen afscheid van de stichting. Helaas is het zo dat het vinden van nieuwe vrijwilligers niet makkelijk is, met name is het team in Meppel voorlopig opgeheven.

Wensstichting Drenthe Vooruitblik 2024

Ons streven blijft ongeveer 30 wensen in 2024 jaar uit te voeren. De aandacht van het bestuur zal uitgaan in de eerste maanden van 2024 naar team Meppel (hoe nu verder). Daarnaast komt er nog een nieuwe folder van de wensstichting (in lijn met de website) en wij zullen ons daarna richten op meer (persoonlijke) benaderingen van mogelijke instituten of scholen die voor wensen kunnen zorgen.