Maak kennis met onze vrijwilliger Petra Anslijn

In de rubriek 'vrijwilliger achter de Wensstichting' stellen onze vrijwilligers zichzelf graag aan u voor. Deze keer aan het woord Petra Anslijn, van wensteam Emmen.

Mijn naam is Petra Anslijn geboren in Haarlem en ik ben moeder van twee geweldige zoons, twee lieve schoondochters en een lieve kleinzoon. In het verleden heb ik 15 jaren  gewerkt als mentor in een tehuis voor verstandelijk gehandicapten en heb dat met plezier gedaan. Daarna heb ik 15 jaren in de terminale thuiszorg gewerkt en nog 2 jaren in het hospice in Emmen.

In 2011 stond er een oproep van Wensstichting Zalavolbate in een weekblad, ik kende de stichting niet maar was wel direct geïnteresseerd, dus ik ben naar de info avond in Hotel ten Cate gegaan. Na alle informatie heb ik mij aangemeld en in november 2011 was het een feit, ik werd wensvervuller. Dit vond ik erg leuk en met een team 13 personen gingen wij aan de slag. Om naamsbekendheid te krijgen gingen we in het centrum van Emmen flyeren en chocolademelk verkopen op de kerstmarkt met Jans, Nanki, Martha, Jacob, Linda, Franz, Hans, Ellen en Karin. Kort daarna begonnen de wensen binnen te komen en heb ik mijn allereerste wens met Nanki georganiseerd.

Het leuke van werken bij de Wensstichting is dat je kinderen blij maakt die dat steuntje in de rug verdienen, zodat ze een onbezorgde dag beleven met het hele gezin, en even hun ellende kunnen vergeten en heerlijk blij zijn. En dat je dan daar zoveel voor terug krijgt, zoals een lieve lach en dankbaarheid. Na een paar jaren werd de naam Wensstichting Zalavolbate aangepast in Wensstichting Drenthe, we gingen een nieuwe koers varen.

Door de jaren heen zijn er collega's vertrokken en er zijn weer nieuwe bijgekomen en ieder heeft zo zijn/haar eigen kwaliteiten, dat is erg handig om wensen te kunnen vervullen. Dit jaar is het 10 jaren geleden dat ik dit prachtige werk ben gaan doen als wensvervuller en hoop dat ik het nog lang mag en kan doen!

Petra