Maak kennis met onze vrijwilliger Jan Zwaneveld

In de rubriek 'vrijwilliger achter de Wensstichting' stellen onze vrijwilligers zichzelf graag aan u voor. Deze keer aan het woord Jan Zwaneveld inmiddels al 4 jaren actief als vrijwillger voor de Wensstichting team Emmen.

Mijn naam is Jan Zwaneveld, ben 68 jaar, getrouwd, heb 2 zoons en 5 kleinkinderen en woonachtig in Emmen.
Sinds 2017 ben ik gestopt met werken en in juli 2018 ben ik met pensioen gegaan. De laatste 16 jaar was ik werkzaam als Ambulant Begeleider voor mensen met een verstandelijke beperking bij Stichting De Trans.
Mijn hobby’s zijn wandelen, tekenen, klussen en reizen.
Ik was nog maar net gestopt met werken toen ik een interview hoorde op radio Drenthe over de Wensstichting waarin ook een oproep werd gedaan voor wensvervullers. Aangezien mijn hart bij kinderen ligt, heb ik hier gelijk op gereageerd en ben inmiddels bijna 4 jaar wensvervuller en met heel veel plezier.

Tijdens het hele traject van kennismaking met de gezinnen en contact zoeken met onmisbare sponsoren tot en met de wensdag geniet ik, samen met een collega wensvervuller, met volle teugen van de blijdschap en dankbaarheid van de kinderen en hun familie/begeleiders. Het is prachtig om te zien hoe kinderen hun wensdag beleven, vol overgave en trots, een wensdag die hen nog lang zal bijblijven.

Ik ben dankbaar dat ik dit, samen met mijn collega’s, kan en mag doen.