JCI (Junior Chamber International) Meppel – Reestmond doneert opbrengst najaarsactie aan Wensstichting Drenthe

6 juli 2020

Maandag 6 juli hebben Marjolein Wiebering en Truus Konijn van Wensstichting Drenthe uit handen van Wouter Taal een cheque van € 3.000,- in ontvangst mogen nemen. Dit prachtige bedrag is de opbrengst van de verkoop van wijnen die gehouden is door JCI in september en oktober 2019.

JCI Meppel-Reestmond bestaat uit een groep enthousiaste jonge mensen uit Meppel en omgeving en maakt deel uit van (Junior Chamber International). JCI is een netwerkorganisatie voor persoonlijke ontwikkeling van ondernemende mensen van 25 tot 40 jaar. JCI is een internationale organisatie met meer dan 200.000 leden in 110 landen. Over heel Nederland verspreid zijn er ruim 100 Kamers met in totaal zo’n 2.500 leden. De organisatie is niet politiek gebonden. De missie van JCI is ‘Create better leaders to create better societies’, door ons vrij vertaald in persoonlijke ontwikkeling met als gevolg een positieve verandering in de maatschappij.

Wensstichting Drenthe, sinds 2011 actief als stichting, vervult de allerliefste en bijzondere wensen van kinderen en jongeren tussen 4 en 17 jaar die een steuntje in de rug verdienen.

Dat kunnen kinderen zijn met een ziekte maar ook kinderen waarvan de thuissituatie door ziekte of problemen zorgelijk is. Een onvergetelijke dag waarop een wens in vervulling gaat, geeft deze kinderen maar ook het hele gezin kracht en energie om door te gaan. Dit alles wordt gerealiseerd dankzij de inzet van tientallen vrijwilligers.

Dankzij dit prachtige bedrag kunnen zij weer heel wat wensen in vervulling laten gaan. Wensstichting Drenthe is JCI Meppel-Reestmond dan ook erg dankbaar.