Tess en Mees op avontuur in Wildlands

De wensdag van Tess en Mees waar ze zo naar uit gekeken hebben.

Via de moeder van een vriendinnetje van Tess (welke zelf een wensdag heeft gehad met haar dochters) werden de kinderen opgegeven. Dit was in de periode dat papa erg ziek was. Nadat papa is overleden werd ik gebeld om een afspraak te maken met Yvonne en Ria om samen met de kinderen de wensdag vorm te geven. Ria en Yvonne zijn op een avond bij ons thuis geweest en hebben de kinderen onder andere gevraagd wat zij leuk vinden om te doen, waar ze van houden en wat ze niet leuk vinden. Voor de kinderen was het al snel duidelijk; ze wilden heel graag een wensdag met dezelfde activiteiten zoals op papa zijn dag met de wensambulance. Op de vraag of ik ook nog iemand mee zou willen nemen waren we het alle drie snel eens; tante en schoonzus Lianne. Met alle gekregen informatie op zak zijn Ria en Yvonne naar huis gegaan en samen hebben we later een datum gepland.

Ongeveer een kleine week voor de wensdag kregen Tess en Mees via de post een speciale uitnodiging. Wat waren ze benieuwd. In de uitnodiging stond waar en wanneer we de 28e verwacht werden.

Om 10.15 uur hebben we ons gemeld bij Wildlands Emmen waar we al werden opgewacht door vrijwilliger Wolter en onze eigen fotograaf voor deze dag Monique, hoe leuk en bijzonder is dat.

Wolter heeft Tess en Mees gevraagd wat ze het allerliefste zouden willen zien in de dierentuin en indien mogelijk werd dit gerealiseerd. Wat een ontzettend lieve en toegankelijke man. Normaliter is Mees altijd een 'kat uit de boom' kijker maar binnen de 5 minuten liep hij al hand in hand met Wolter om te luisteren naar zijn boeiende uitleg over alle dieren die we tegenkwamen.

Hoe leuk is het om de dierentuin eens op een andere manier te zien. Wolter wist precies waar ze moesten kijken om niets te missen. Zo hebben ze paden ontdekt om alsnog een krokodil te kunnen zien en werden we verrijkt met dierenfeitjes waarvan zelfs mama nog nooit had gehoord. Als klap op de vuurpijl mochten we backstage een kijkje nemen bij de olifanten. Na eerst de nodige veiligheidsinstructies gehoord te hebben konden we heel dichtbij komen en werd ons heel veel verteld over deze imposante dieren en konden al onze vragen die we hadden beantwoord worden. Een stuk slagtand mocht nog worden vastgehouden en zelfs een olifantenkies, welke ongeveer net zo groot was als Mees zijn hoofd. De kinderen vonden het heel indrukwekkend.

Na de dierentuin zijn we onderweg gegaan naar de bioscoop. Juf Braaksel de film werd er gedraaid. Ook hier werd wederom alles tot in de puntjes verzorgd en de kinderen mochten zelf hun plekje kiezen. Volgens mij hadden de volwassenen meer moeite met wakker blijven tijdens de film na al het wandelen en luisteren in de dierentuin dan de kinderen maar volgens mij is het net gelukt 😉

Om de dag af te sluiten werden we na de bioscoop ook nog verwacht bij wereldrestaurant Puur. Ook een plek waar papa altijd graag kwam om te eten. Tess en Mees hebben nog heerlijk uit kunnen rauzen in de speelhoek (alsof ze nog energie genoeg hadden) en er werden fijne en waardevolle gesprekken gevoerd aan tafel.