FC Emmen

Wensdag (woensdag 27-3-2024):
Ik ben in de morgen met papa, mama, Yvonne en Bert naar Emmen gereden. Daar kwam ik erachter dat we naar FC Emmen gingen. Dat vond ik heel leuk. Daar was Marcel die mij vertelde dat ik een training mocht bekijken en een rondleiding kreeg. Ik kreeg meteen al een sjaal en een bidon dit vond ik heel leuk.
Eerst mochten we op de speciale sponsor stoelen naar de training kijken. Dit was heel leuk. Toen ging Marcel ons rondleiden door het hele stadion. We zagen de plek waar de pers altijd komt, maar ook alle sky boxen waar belangrijke mensen zitten tijdens de wedstrijd. Er was zelfs een box voor de boeren waar koeien behang aan de muur zat.
Toen we alles bekeken hadden gingen we weer naar het veld om met de spelers op de foto te gaan. Daar was een meneer die Freddy heette die samen met een andere meneer regelde dat ik een gesigneerde bal kreeg. Ook kreeg ik de schoenen van Ter Wierik (ook met handtekening) en de keeper handschoenen van Oelschlegel.
Daarna gingen ze nog overleggen en mocht ik ook nog naar de wedstrijd FC Emmen tegen Jong Ajax.
Dat was een hele grote verrassing.
We gingen daarna naar Faye en Gerda in Hotel Ten Cate om te brunchen. Faye had het ook heel leuk gehad met Gerda. Zij hebben daar samen geschilderd. Na het eten gingen we de auto weer in. Na een poosje rijden kwamen we bij Hof van Saksen aan. Daar hebben we met z’n viertjes gezwommen. Er waren mooie glijbanen en een hele gave wildwaterbaan. We zijn daar heel veel af geweest ook met mama alleen nog. We kregen daar wat drinken, ijs en snoepjes en ook nog zwembrillen en opduik dingen. Na het zwemmen gingen we weer met de auto naar de volgende activiteit en kwamen we aan bij Flamingo's Plaza in Emmen en daar hebben we nog gegeten. Ik heb vooral toetjes gegeten, want die zijn daar altijd erg lekker.
Ook kreeg ik van Yvonne en Gerda spulletjes van Ajax, die hadden dit via de post opgestuurd. Het was een hele mooie dag!

Wedstrijd FC Emmen-Jong Ajax (vrijdag 29-3-2024):
Ik moest met papa er om 19 uur zijn. Daar waren Marcel en Freddy om me op te vangen. Ik kreeg een kaartje om mijn nek dat ik VIP was. Ik mocht langs het veld lopen en mocht met Freddy op de foto en ook met Fred Grimm en met de mascotte.
Daarna kreeg ik van Dirksen nog zijn trainingsshirt en mocht ik ook nog oplopen met hem.
FC Emmen won ook nog met 4-2!
Na de wedstrijd ben ik nog met papa naar de Ajax bus gelopen en heb ik nog een high five van een paar spelers gehad en nog op de foto met Martha. Het was een super mooie belevenis en ik wil jullie en ook buurvrouw Johtie hiervoor bedanken.

Groetjes Seph

-----------------------------------------------------------------

Met dank aan de volgende sponsoren:

Stichting FC Emmen Naoberschap
Hotel Ten Cate