Wensstichting Zalavolbatedag 2014

Zaterdag 17 mei j.l. heeft voor de Wensstichting Zalavolbate in het teken gestaan van de jaarlijkse Zalavolbate dag. We hebben maar liefst 66 kinderen een ruggesteuntje kunnen geven door het organiseren van een bijzondere dag. Een activiteit die normaal gesproken door verschillende omstandigheden niet voor hun is weggelegd.

De kinderen zijn (vaak onder begeleiding van ouders /verzorgers) met bussen van Lanting opgehaald bij de Meerdijk. De activiteiten zijn gehouden op het terrein van het Smalspoor Museum te Erica. De locatie bleek een schot in de roos en de weergoden waren ons goed gezind.

Op het terrein was het mogelijk mee te doen aan diverse activiteiten zoals verkleedpartijen, schminken, doelschieten en  sjoelen op de grootste sjoelbak van Nederland. Ook hebben alle kinderen een tocht van ongeveer een kwartier kunnen maken op een historische veenlocomotief door de prachtige omgeving. Daarnaast konden de kinderen zich te goed doen aan poffertjes, suikerspin een ijsje en frisdrank. Een van de hoogtepunten van de dag was het optreden van het duo Jutter en Kok; een optreden waaraan door de kinderen zelf actief kon worden deelgenomen.

De dag is afgesloten door middel van een verloting met veel prijzen. Aan het eind van de dag is iedereen weer teruggebracht naar de Meerdijk in het bezit van een goed gevulde Goody-bag.