Verwendag voor Alieke

Dinsdag ochtend 15 november zat ik met spanning te wachten op
Marjolein en Fiona. Ik had een mooie kaart gekregen dat ik deze dag
om 9.15 uur opgehaald zou worden voor mijn wensdag samen met mama.

Wat we gingen doen wist ik niet tot op het moment dat we de parkeergarage
uitkwamen, we waren tot mijn grote verbazing bij Wildlands. Onderweg had ik helemaal niet opgelet waar we heen gingen ik was veel te druk met dieren spotten onderweg, herten, roofvogels, hazen en wat al niet meer langskwam.

Bij de ingang stond er een mevrouw te wachten en vroeg of ik Alieke was, deze mevrouw heet Liesbeth een vrijwilligster die de hele dag met ons meeging en enorm veel wist van alle dieren en mij heel veel kon vertellen en ik haar alles kon vragen.

We begonnen met koffie en voor mij een ijsthee met voor allemaal een heerlijke muffin erbij. Daarna liepen we via de koikarpers en de aapjes richting de Jungola. Hier liepen we door de vlindertuin richting de olifanten buiten.
Het leek er op dat ze speciaal voor mij een showtje gaven er was er 1 aan het zwemmen en water spetteren met zijn slurf, toen hij uit het water kwam liep hij naar een zandberg en begon zand op zijn rug te gooien en ook naar zijn tantes toe. Bij een ander zandberg ging hij nog even een soort glijbaan maken deze olifant heette Kayan, vertelde Liesbeth.

De tijd vloog voorbij. In het restaurant gingen we een broodje eten maar eerst floepte ik samen met Marjolein
het winkeltje in. Hier zag ik een mooie beker en een ketting en mocht deze beide zomaar hebben. Super blij liet ik het aan mama en Fiona zien.

Toen in snel tempo naar de zeeleeuwen want er was een verassing ik kreeg een privé presentatie
en dat was erg leuk we mochten zelfs achter de schermen meekijken hoe ze extra gevoerd werden.
Ook een kijkje in de keuken werd er aangeboden vet gaaf hier konden we van alles zien en werd er nog
heel veel meer verteld en uitgelegd. Na een uur hier geweest te zijn gingen de naar de tweestrijd, eerst ging ik 2x alleen en toen 2x met mama, toen weer 2x alleen en als laatste 1x met Fiona die ik omgepraat had omdat ze niet durfde wat denk je .... een gegil joh ik was echt aan 1 kant even doof.

Toen als afsluiting naar de 4D film maar toen we er eenmaal inzaten was er een storing en konden we er zelfs niet meer uit en zaten we gevangen, helaas duurde dat wel even.

De superdag in Wildlands was voorbij maar de verassingsdag ging nog even door. Als afsluiting gingen mama, Marjolein, Fiona en ik nog uit eten bij een Sushi restaurant Sakura Mura in Meppel, en lekker dat dat was joh.

Ik heb deze dag dingen gezien die niemand anders snel zou zien ik vond het geweldig leuk en heb erg genoten, veel geleerd en heel veel plezier gehad.

Super super bedankt Marjolein en Fiona en Wenstichting Drenthe dat jullie mij zo hebben verwend en dit voor mij hebben geregeld.

Liefs Alieke (en mama)

Deze wensdag is mede mogelijk gemaakt door WildlandsSakura Mura en Pokerrun 2022 MC Motorhead