Senna naar FC Groningen

Wat doe je wanneer je een prijs wint, om je favoriete voetbalploeg te ontmoeten en je houdt helemaal niet van voetbal. Dan geef je het aan Wensstichting Zalavolbate. Dat gebeurde toen Familie Oost, door de VriendenLoterij werd verrast. Ze namen contact op met ons en wat toevallig, we hadden net een wens binnen gekregen van Senna, die dolgraag een keertje met z’n vader naar een wedstrijd van FC Groningen wilde. Zo op het eerste gezicht zie je niets aan Senna. Een 10 jarige jongen, met blonde haren en een stralende lach op z’n gezicht. Maar de mensen die hem kennen, weten wel beter. Hij heeft een zeldzame nierziekte, waardoor hij dikwijls ontzettend moe is en heel vaak naar het ziekenhuis moet. Ondanks de vermoeidheid, de behandelingen en medicatie, blijft hij vrolijk en enthousiast. Op 20 maart was het zo ver.

Dit is het verslag van Senna en zijn familie:

Allereerst was het echt een supergrote verassing. Senna (en natuurlijk zijn broer Noah) wisten echt van niks. Zij dachten dat het een normale schooldag zou zijn. Totdat het tijd was om naar school te gaan, toen hebben we maar gezegd dat wij een verassing voor ze hadden! Ze waren best in shock toen ze erachter kwamen dat ze niet naar school hoefden, “weet de school dit wel? Mag dit zomaar?”. Toen kwamen de vragen “wat gaan we doen, waar gaan we heen?”. Gezegd dat wij van Wensstichting Zalavolbate een Greet & Meet in het FC Groningen stadion hebben. Want Senna weet je nog toen je een wens mocht doen, je heel graag een keer naar FC Gronignen zou willen gaan. En toen kwamen de zenuwen “dit vind ik echt spannend”, aldus Senna.

Bij binnenkomst werden wij verder begeleid in de ontvangstruimte, waar meerdere mensen met gezinnen waren (dankzij de Vriendenloterij). Toen werden wij toegesproken door Ben Haverkort (oud scheidsrechter van FC Emmen, wat ons vandaag te wachten stond. Allereerst een kijkje nemen op het trainingsveld, met misschien nog een klein kansje om een balletje te trappen, daarna een rondtour door het mooie stadion (incl. Skybox, perskamer en etc…, met daarna als klap op de vuurpijl een lunch nuttigen met de spelers waar je naast mocht zitten en vragen mocht stellen!!! Dit was toch geweldig!!
Ben Haverkort heeft ons nog persoonlijk gesproken en vertelde ons dat wij nog 4 vrijkaarten krijgen om een wedstrijd bij te wonen van FC Groningen, helemaal geweldig natuurlijk!

Tot slot kregen wij allemaal nog een mooie bal van FC Groningen mee naar huis. Dus wat ga je doen met zo’n mooie bal die je hebt gekregen en de spelers zitten daar allemaal nog, juist om handtekeningen te scoren voor op die mooie bal.

Wat ik al eerder schreef, het was een superverassing en het was geweldig! Bedank Wensstichting Zalavolbate voor deze supersuprise!!

Nogmaals voor deze mooie dag,

Gr Pascal, Miranda Noah en Senna Witteveen