Remco, Sven en Ricardo naar de Arena

Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zover dat de 3 jongens samen met hun papa’s in de grote limo stapten om op uitnodiging van de wensstichting Zalavolbate een bezoek te brengen aan de Arena in Amsterdam.

Rond 12 uur vertrokken we naar Amsterdam om eerst de indrukwekkende voetbal tempel te bezichtigen. Wat voor de jongens een gigantische belevenis was want overal mocht gekeken worden, en door de gids werd van alles verteld wat zeer interessant was. Behalve de kleedkamers, want er was zaterdagavond nog een wedstrijd en zodoende kregen we ook een kijkje achter de schermen van wat er allemaal gebeurd op een wedstrijddag. Opbouw van de TV camera’s zowel langs het veld als in de ruimte waar de persconferentie wordt gehouden, de aankleding van het stadion en de lijnen kalken.

Na de rondleiding hebben we een bezoek gebracht aan de fanshop en natuurlijk nog wat dingetjes gekocht, een sjaal van Ajax hadden we al gekregen van de wensstichting. Daarna keken we onze ogen uit op het grote plein rond het stadion waar allemaal politie en M.E aankwam rijden maar ze waren best aardig want Sven is zelfs nog op de foto gekomen met de politie compleet met politiepet op zijn hoofd. Ook waren er op het plein al veel kramen met Ajax spullen, we hebben toen maar even een pit-stop gemaakt en even lekker patatje gegeten en gedronken. Ricardo was zelfs al aan het voetballen op het plein met jongens uit Amsterdam, sport verbroedert zegt men weleens.

Daarna gingen we de Arena weer naar binnen voor de voetbalwedstrijd Ajax – FC Dordrecht. Samen met 50.000 mensen zaten we op de tribunes, wat een lawaai is dat als er een doelpunt valt en die vielen er 4 keer want Ajax won de wedstrijd met 4-0.

Na de wedstrijd stapten we weer in de grote limousine en gingen we weer naar huis, en rond 11 uur waren we weer op de plaats van bestemming. Dit was een super leuke dag want we hebben in een grote limousine gezeten, de Arena bezichtigd en Ajax zien voetballen. Wensstichting Zalavolbate bedankt voor deze fantastische dag namens Remco, Sven, Ricardo en de papa’s.