Mooi Wark voor Mark

Een dag in het zonnetje staan. Een dag gevuld met auto s en Mooi Wark. Deze wens kregen wij binnen voor Mark, die door zijn beperking niet in zijn woonplaats naar school kan en hierdoor weinig vriendjes in de buurt heeft wonen. Z’n vrije tijd brengt hij vaak alleen achter de computer door met spelletjes en kijken naar filmpjes en foto’s van Mooi Wark en snelle wagens.
Op 26 oktober was het zover. Mark werd op de hoogte gesteld van het feit dat hij deze dag een verrassing zou krijgen. Toen er bij hem thuis aangebeld werd, stond hij er dan ook al pico bello gekleed bij en zijn haren mooi in de plooi om open te doen. Een beetje zenuwachtig was hij wel, maar na een paar hints begon hij te stralen. Hij zou naar een optreden van Mooi Wark!!
Plotseling was er commotie in de straat, een brandweerauto van de Brandweer in Emmen stond voor de deur met zwaailampen en sirene. Was er ergens brand? Nee, dit was de taxi voor Mark! Samen met z’n ouders stapte hij in en ze gingen op weg naar Siepelrock. Halverwege de rit stopte de brandweerman om z’n pak aan Mark uit te lenen. Hij rolde de brandweerslang uit en gaf het hem in handen. Mark mocht zelf als echte brandweerman, heel stoer, met water spuiten alsof er een echte brand geblust moest worden.
Na dit ‘werkje’ stapte iedereen weer in en werden ze afgezet bij de feesttent van Siepelrock in Pesse. Mooi Wark gaf een geweldig concert, dat geen enkel moment verveelde. Mark zong uit volle borst mee en mocht samen met alle andere kinderen bij Mooi Wark op het podium staan. Na wat onderonsjes met de zanger was het tijd voor het nummer: “In de blote kont”. Je kunt je voorstellen dat het dak er toen helemaal af ging. Na afloop was er gelegenheid om op de foto met de bandleden te gaan.
De brandweer was natuurlijk alweer terug in Emmen, dus werd het tijd voor een andere taxi. Die stond vol ongeduld buiten te wachten… een prachtige Mercedes cabrio sportauto!! De chauffeur (het liefst ging Mark natuurlijk zelf rijden) Jan van Peer en Mark gingen er als een speer vandoor, wat overduidelijk te zien was aan het slipspoor en de rookpluim die ze achterlieten.
Na een flinke tour door Drenthe werd Mark in Klazienaveen afgezet bij De Witte Olifant, samen met zijn ouders en broer heeft hij daar heerlijk gegeten. Als absolute afsluiter kreeg hij ook nog een bioscoopbon aangeboden namens de Astra bioscoop in Klazienaveen.
We hopen dat Mark door het vervullen van deze wens, even uit de sleur van alle dag is gekomen en dat hij terugdenkend aan deze dag, altijd weer zijn stralende lach tevoorschijn zal toveren.

Weer is er een wens in vervulling gegaan. Wat zijn we dankbaar voor de enthousiaste hulp van menigeen, maar we willen ook voor deze wens van Mark de Bushbikers uit Sleen bedanken. Die voor ons een etmaal gefietst hebben en daar een tijdje geleden een prachtig bedrag mee hebben binnen gehaald.