Luc bezoekt PSV!

Zondag 1 maart was het zover, de wensdag van Luc!

Eind februari kwam bij de Wensstichting Zalavolbate het verzoek binnen van de leerlingen van klas A2A van het Esdal Oosterstraat in Emmen. Via hun mentor, Daniek Jager, bereikte ons het bericht dat de leerlingen heel graag iets wilden doen voor Luc, nu hij zo ziek is. Sinds kort is bekend dat Luc ernstig ziek is en dat er geen kans meer is op genezing, dit was voor iedereen een schok en moeilijk om te verwerken.

Op de vraag 'wat zou Luc nou heel graag willen doen' kwam al gauw antwoord: Een wedstrijd van PSV bezoeken!  In iets meer dan een week tijd was alles in kannen en kruiken, Luc kreeg een uitnodiging om de top wedstrijd PSV - AJAX bij te wonen als Fan of the Match. Afgelopen zondag (1 maart) was het dan zover. Terwijl er een glimmende Dodge voor de deur stond stroomde het pleintje voor het huis van Luc vol met al zijn klasgenoten en mensen uit de buurt om hem uit te zwaaien. Luc was zeer verrast en vond het heel fijn al hun gezichten te zien!

Met een lange reis voor de boeg werden Luc, zijn ouders en zussen uitgezwaaid door iedereen, op naar Eindhoven! In Eindhoven werden Luc en het hele gezin warm ontvangen door YaĆ«l, die via een binnendoor route iedereen naar de rand van het veld wist te loodsen. Daar waren de stoelen gereserveerd, op nog geen twee meter van het veld, je kon het gras gewoon ruiken! De sfeer in het stadion was ongelooflijk, het vuurwerk en de opkomst van de spelers, je voelde de spanning en het zingen van de fans maakte indruk. Wat een feest!

Na ongeveer 10 minuten speeltijd werd Luc, via de grote lichtborden, veel plezier gewenst als Fan of the Match! Toen het bijna rust was, mocht hij alvast naar de catacombe waar de spelers langs zouden komen om de kleedkamers in te gaan. Ook was daar de mascotte van PSV en mocht Luc het veld op en zelf gaan zitten in de trainersstoel van Phillip Cocu.

Toen werd de wedstrijd weer vervolgd, het was spannend...PSV stond achter met 0-1 ... maar daar werd dan eindelijk gescoord! 1-1 ! Het dak ging er af, fans vielen door de boarding en een aantal fans wisten zelfs het veld op te rennen. Ook Luc kon niet stil blijven zitten! Eindelijk de gelijkmaker! Maar helaas, de feestvreugde was maar voor even, Ajax wist nog een keer te scoren en uiteindelijk werd het 1-3.

Na afloop stond er een tafel in de spelershome gereserveerd speciaal voor Luc, hier kon nog even wat gedronken worden en zouden er misschien nog wat spelers komen. Helaas waren de meeste spelers na de nederlaag al gauw vertrokken, maar zal Luc alsnog een PSV shirt ontvangen met alle handtekeningen van alle spelers.  Beneden in de hal waren gelukkig nog wel een aantal spelers met wie hij op de foto kon. En ook al is Jasper Cellissen de keeper van Ajax, toch is hij voor Luc een held aangezien Luc ook keeper is bij voetbalclub DZOH. (natuurlijk ik Cellissen ook keeper bij het Nederlandse Elftal)

Na een dag vol indrukken en mooie momenten kwam helaas ook aan deze dag een einde. Moe maar voldaan is iedereen weer heelhuids thuisgebracht om lekker te gaan slapen en fijn te dromen.

Wij hopen dat deze dag voor Luc, zijn ouders en zijn zussen een dag zal zijn die ze nooit meer zullen vergeten!

Wensstichting Zalavolbate wil graag de medewerkers van PSV en Van Oosterom Infra BV hartelijk bedanken voor het mede mogelijk te maken van deze wensdag.