Lars leert in 1 dag snowboarden

04-06-2014

Afgelopen zaterdag was de wens-dag van Lars, leren snowboarden op echte sneeuw.
Lars liet zien dat je met enthousiasme, goede wil en doorzettingsvermogen je ook met een beperking in 1 dag kan leren snowboarden!

Hieronder het verslag van de familie Visser:

Lars keek erg uit naar de dag dat we met z’n allen naar Bottrop gingen voor een compleet verzorgde dag snowboarden en skiën. De voorbereiding begon dan ook al vrijdagavond met het inpakken van alle spullen. We hadden afgesproken om rond 8.30 uur te vertrekken. Lars was zaterdag om 07.00 uur stipt op tijd wakker en met een goede douche en de juiste kleren aan was Lars er helemaal klaar voor.
Half negen vertrokken we richting Bottrop en kwamen daar net iets over tienen aan. We dachten het zal wel niet zo druk zijn met het mooie weer, maar er waren toch voldoende mensen die ook een dagje wintersport in hun planning hadden.
Na een kleine 10 minuten waren we aan de beurt en leverden we onze reservering in. Alles was goed geregeld en we konden onze spullen ophalen en Lars aanmelden bij de ski-school. Voor Lars was een snowboardles geregeld om 13.30. De man van de ski-school gaf aan dat als er ruimte was dat het misschien ook eerder kon plaats vinden. Tijdens het omkleden kwam de ski-school al bij ons langs en kon Lars gelijk om 11.00 uur beginnen met de snowboard les. De ski-leraar was Lee en sprak geen Nederlands, maar met een beetje Duits en vooral Engels en met gebaren ging het lesgeven aan Lars zeer goed. Lee en  Lars hadden echt een klik en hadden tijdens de les de grootste verhalen.
Na de les gingen we met z’n allen lekker eten van het buffet wat in het restaurant aanwezig was. Lars en z’n 2 broers Jari en Kay waren nat van zweet van de inspanningen die ze hadden geleverd. Ze vertelden allemaal leuke situaties aan elkaar die tijdens het snowboarden hadden beleefd. Vallen , bijna botsingen, en natuurlijk snelle afdalingen die ze hadden gemaakt.
Na het buikje weer goed rond te hebben gegeten gingen we weer de hal in en hebben we ons opperbest vermaakt en hebben we de piste onveilig gemaakt.
Om vijf uur ging de piste dicht en hebben we ons omgekleed en hebben we gezamenlijk lekker een drankje genomen in het café en kwamen de sterke verhalen nog eens over tafel.
Na het drankje zijn we huiswaarts gekeerd en waren we rond 19.30 uur thuis. Lars heeft een zeer mooie dag gehad en heeft zich super vermaakt. Op de terugweg vielen alle jongens op de achterbank in slaap (lief toch?). We willen als gezin ook de wensstichting Zalavolbate hartelijk danken voor deze geweldige dag. Alles tot in de details voor ons verzorgd. Echt top.

Namens Cor, Miny, Lars, Jari en Kay Visser nog bedankt voor alles.

Wensstichting Zalavolbate bedankt Alpincenter.com in Bottrop voor de leuke dag.

Fotoalbum

Terug naar het wensen overzicht