Joris geniet met volle teugen bij Ajax

Als je voor voetbal leeft. Als je niets anders belangrijk vindt dan voetbal en als je bekend staat als de allergrootste fan die ooit bestaan heeft, dan is het wel logisch dat je een keer naar een wedstrijd moet van de allerbeste club van de hele wereld: AJAX.

Joris, maar ook z’n hele familie volgt alle prestaties van deze voetbalclub op de voet en wat waren ze blij, dat ze verrast werden door onze Wensstichting Zalavolbate om naar Ajax- Vitesse te mogen. Joris kan zelf niet meer voetballen, omdat hij al regelmatig gebruik moet maken van een rolstoel. Zijn spieren functioneren niet meer goed, omdat hij de Ziekte van Duchenne heeft.

Op 2 november was het zover. Gewapend met 4 kaartjes van de Ajax Foundation ging Joris op pad, onderweg kregen ze een overheerlijke maaltijd aangeboden om gesterkt de dag verder aan te kunnen gaan. Bij de Arena aangekomen, was er ruimte en tijd om een prachtig aandenken aan te schaffen en de sfeer al helemaal te proeven. De wedstrijd kon beginnen. Helaas verloor Ajax de wedstrijd, maar Joris was wel tevreden over het geboden spel en dat hij het van zo dichtbij heeft mogen bekijken.

We hopen dat Joris nog vaak terug zal denken aan deze dag en dat hij hierdoor ook een beetje gesteund zal worden, wanneer het soms minder met hem gaat.

Verhaal van de moeder van Joris:

We zijn op tijd vertrokken en naar Hotel de Witte Bergen gereden. We hoorden wel van de file maar konden prima tot de Witte Bergen komen. Heerlijk gegeten samen. Toen we daar weggingen hoorden we dat er nog 3 km file stond hebben het er op gegokt en hebben maar 10 tot 15 minuten stilgestaan dus dat viel mee.

Bij het transferium werden we prima ontvangen en lag de envelop al klaar en hadden we alle tijd om een parkeerplek te vinden. Buiten even rondgekeken daar waren de kinderen al onder de indruk van de ME die er rondreed.

In de Ajax fanshop 2 sjaals gekocht die van Joris gedeelte Ajax/Barcelona en Lisa Ajax sjaal. Daarna de Arena binnengegaan en werden we goed begeleid. We hebben de Vitesse bus en spelers nog zien aankomen.
Daarna naar onze plek gegaan. Arena was nog vrij leeg dus alle tijd om alles goed in ons op te nemen. Geweldige plek op invaliden platvorm vlak aan het veld. We zaten eerst op tweede rij maar toen er volwassenen voor Joris kwamen te zitten heeft de Steward (erg aardige man) plek vooraan gemaakt en konden we alles heel goed zien.

Ook kwam volgens mij iemand van Ajax Foundation naar ons toe om ons te verwelkomen. Geweldige sfeer zo’n stadion. Helaas hebben ze verloren maar we hebben genoten. Na de wedstrijd nog even bij veld gebleven en daarna naar de lift waar we eerst tijdje moesten wachten omdat ze iemand boven aan het reanimeren waren en de lift beschikbaar moest blijven. Was niet erg want toen hebben we nog wat Ajax spelers in hun auto zien stappen. Ze schoten nog shirtjes van Jupiler in het publiek en hebben we ook paar van gevangen.

Kortom geweldig geregeld allemaal en ik wil jullie als stichting enorm bedanken voor deze geweldige wensvervulling.

Deze wens werd mede mogelijk gemaakt door de hulp van Guusje en Kiki en door de actie van Kindcentrum Duimelot in Veenoord. Nogmaals dank jullie wel daarvoor!!