Bram de Soldaat

02-05-2007
De vijfjarige Bram heeft vorige week zelf een tank mogen besturen. Met dank aan de Wensstichting Zalavolbate in Emmen en luitenant Joost Mes van de Johannes Post kazerne in Havelte.

De knaap uit Klazienaveen is sinds acht maanden na zijn geboorte kankerpatiënt en is in de afgelopen jaren veelvuldig behandeld. Vorig jaar november werd opnieuw een recidief geconstateerd en Bram moet vijftien maanden lang elke week worden behandeld. Een zware opgave voor Bram die door de hersentumor gedeeltelijk blind is geworden. Om de kleuter een steuntje in de rug te geven mocht hij vorige week in de huid kruipen van een soldaat. Bram is helemaal gek van het leger. Hij werd 's morgens van huis opgehaald door soldaten in een legervoertuig en werd vervolgens urenlang in de watten gelegd. Zo werd onder meer een kijkje genomen in de wapenkamer, werd in de kantine een hapje gegeten en als slagroom op de taart mocht Bram zelf achter het stuur van een tank kruipen.

Fotoalbum

Terug naar het wensen overzicht