Rietplasloop zet zich in voor Wensstichting Zalavolbate

22-03-2013

Wanneer je een Wensstichting opricht met als doelstelling een kind dat het nodig heeft een steuntje in de rug te geven, dan hoop je dat er veel middelen binnen komen.
Je hebt als Stichting dan ook een grote wens; dat er veel geld voor je ingezameld wordt en dat je hierdoor nog meer kinderen kunt helpen.
In 2012 hebben verschillende sportgroepen, scholen en bedrijven Wensstichting Zalavolbate gesteund en hierdoor hebben diverse kinderen de dag van hun leven gehad.
Ze konden ziekte, operatie, moeilijke thuissituatie of handicap weer beter ondergaan en hun leed was voor een kort ogenblik even naar de achtergrond verdwenen.
Dit jaar begint goed voor Wensstichting Zalavolbate! De Rietplasloop heeft zich verbonden met onze Stichting en wil graag een steentje bijdragen aan dit (regionale) goede doel.
De stichting Rietplasloop heeft als doel sportstimulering, dit wordt onder andere bereikt door de hardloopwedstrijd en clinics die aanboden worden. Zo wordt voor de tweede keer een groep van ruim 20 (ex)kankerpatiënten klaargestoomd. De Rietplasloop heeft net als de Wensstichting het doel om een steentje bij de dragen aan mensen die dat kunnen gebruiken.
Het hardloopevenement vindt plaats op 12 mei en trekt jaarlijks een grote hoeveelheid enthousiaste hardlopers, die hun beste beentje voor zetten.
Deze lopers kunnen zich inschrijven via de website www.rietplasloop.nl, daar kan ook een donatie aan de Wensstichting worden gedaan. Ook zullen er op 12 mei collectanten op het terrein aanwezig zijn om spontane giften in ontvangst te nemen. Het zou natuurlijk ook geweldig zijn, wanneer scholen, sportverenigingen of andere groepen sponsoracties op touw zetten om nog meer geld in te zamelen.
We kunnen alle hulp goed gebruiken!