Prachtige opbrengst Rietplasloop voor Wensstichting Zalavolbate

23-05-2013

Eindelijk was het zover, zondag 12 mei, de Rietplasloop ging weer van start. Op zaterdag konden de nummers worden gehaald en menigeen liet blijken, er enorme zin in te hebben. Er was veel training aan vooraf gegaan zodat zondag een goed resultaat kon worden behaald. Misschien een kleine verbetering van vorig jaar, misschien wel een topprestatie!
Op beide dagen was Wensstichting Zalavolbate aanwezig om hun activiteiten onder de aandacht te brengen. Er werd met gulle hand gegeven. De weersverwachtingen waren vreselijk, maar niemand liet zich ontmoedigen. Zelfs de kinderen van Allio Kinderdagverblijf Waanderveld zetten ’s zondagsmorgens hun beste beentje voor. Regen noch wind lieten hen stoppen om uiteindelijk een prachtig bedrag bij elkaar te brengen. De Wensstichting werd verrast met € 200,-. Onze dank is groot!

Het grote werk werd ’s middags verricht. Wonderbaarlijk hoe de organisatie het had geregeld, dat bij aanvang van de loop de zon z’n kansen greep en de regen voor later opspaarde. De lopers waren nu wat meer gespannen dan de dag ervoor, maar het enthousiasme was er niet minder om. Het was een mooi parcours en het was allemaal uitstekend georganiseerd. Bij inschrijving waren er extra donaties binnen gekomen voor de Wensstichting, waardoor we een cheque van € 600,- mochten ontvangen uit handen van Jeroen Broekhoff van de Rietplasloop! We hebben zelf ook mogen collecteren en alle bedragen samen bleken ruim € 1.000,-.

Hierbij willen we onze dank uitbrengen aan: Allio Kinderdagverblijf Waanderveld en de Rietplasloop en aan alle donateurs die met gulle hand hebben gegeven.