Gezocht: Social media coördinator

Datum: 11 april 2017
Provincie: Drenthe
Plaats: Emmen

We zijn per direct op zoek naar een:
Social media coördinator (vrijwilligersfunctie)

De functie
Als social media talent richt jij je op de inzet van social media en het onderhoud van de website van Wensstichting Drenthe. Je bepaalt samen met de PR & communicatieadviseur de social mediastrategie en voert deze uit. Met deze nieuwe strategie vergroot je het bereik en de groei van de verschillende platformen. Je werkzaamheden zullen o.a. bestaan uit het verzamelen van nieuws en uitgevoerde wensen, het schrijven van vlotte teksten en vragen beantwoorden op social media. Je bent enthousiast, proactief en ziet nieuwe kansen om Wensstichting Drenthe online meer op de kaart te zetten.

Wat neem je mee?
  • Je kunt je vinden in de grondbeginselen van Wensstichting Drenthe;
  • Je hebt kennis van social media (SEO en SEA is een pré);
  • Je hebt bij voorkeur werkervaring of een relevante opleiding gevolgd op het gebied van social media;
  • Je kunt systemen je snel eigen maken, zoals bijvoorbeeld het content management systeem van de website;
  • Je bent creatief in het maken van content en de manier waarop je deze verkrijgt;
  • Je kunt zelfstandig en planmatig werken;
  • Je bent proactief en durft initiatief te nemen;
  • Je beheerst de Nederlandse taal en hebt een vlotte pen.

Wat bieden wij?
Als social media talent draag je bij aan het werk van Wensstichting Drenthe: Het leveren van een positieve bijdrage aan kinderen uit de provincie Drenthe die, om wat voor reden dan ook, een steuntje in de rug verdienen.
Je werkt vanuit huis, maar staat wekelijks in contact met leden van het bestuur. Eens in de vier weken op woensdagavond woon je de bestuursvergadering in Emmen bij.

En verder:

• Kun je werkervaring opdoen bij een stichting die zich inzet voor kinderen;
• Werk je met betrokken collega’s in een enthousiast, informeel team;
• Ontvang je voor gemaakte onkosten een vergoeding.

Aanmelden?
Heb je vragen over deze functie, neem dan contact op met Chris Engbersen via chris@wensstichtingdrenthe.nl. Wil je je aanmelden, mail dan je motivatie en CV naar HR@wensstichtingdrenthe.nl Reageren kan voor 1 mei 2017.