Gedenkmoment door Wensstichting Zalavolbate 19 december 2013

08-11-2013

De dood heeft een grote impact op het leven van een kind. Waar de wereld gevuld zou moeten zijn met plezier en geluk kan het voorkomen, dat een kind al te maken krijgt met het overlijden van een dierbare.

Wensstichting Zalavolbate heeft in het afgelopen jaar wensen in vervulling gebracht van kinderen die een steuntje in de rug nodig hebben. We dragen een kind een warm hart toe.

Hierdoor is het idee ontstaan om een Gedenkboom op te zetten met Kerstmis, speciaal voor de kinderen die een gemist persoon willen gedenken of voor ouders van een overleden kind.

Dit jaar zal dit plaatsvinden op 19 december om 18.30 uur in de bibliotheek in Emmen.

Voor deze Gedenkboom wordt het Vredeslicht naar Emmen gehaald. Van hieruit zal Het Licht van de Vrede in de vorm van kaarsjes verder worden uitgedeeld om onder de mensen de Vrede te brengen. Vrede en liefde zijn twee belangrijke ingrediënten voor onze wereld in de huidige tijd.
Met de gedachte van liefde en aandacht zal dan om 18.30 uur de Gedenkboom worden verlicht. Er is materiaal aanwezig om een naam op een Kerstbal te schrijven, een foto in een fotobol te doen, een herinneringsster te verfraaien of een kaarsje te branden. Er zullen gedichten en verhalen worden voorgedragen en er wordt muziek gemaakt.

Wensstichting Zalavolbate hoopt een warme geste te maken voor de kinderen en volwassenen die de Kerstdagen met een leegte moeten vieren.

Opgave is gewenst, dit kan via info@wensstichtingzalavolbate.nl of 06-30634924, ook voor meer info.