Gedenkboom door Wensstichting Zalavolbate 22 december 2012

17-12-2012
Update:

De WensStichting Zalavolbate Gedenkboom op zaterdag 22 december tijdsinvulling van het moment is:

Van 15.15 tot 16.00 uur is er een mogelijkheid om een fotobol te vullen (neem hiervoor een foto mee) of een ster te verfraaien (materiaal is aanwezig). Op de Winterfair (Marktplein) Emmen bij onze Gedenkboom is een tent waar je dit zult kunnen doen. Natuurlijk is het ook mogelijk om zelf thuis al een creatie te maken die je in de boom wilt hangen.

Om 16.00 begint het Gedenkmoment met opening, zang en gedicht.

Mocht je deel willen nemen, zou je ons dit dan willen laten weten? Hoe laat je komt, met hoeveel personen en of er ook kinderen bij zijn?

Dank je wel alvast.

--------------------

De dood heeft een grote impact op het leven van een kind. Waar de wereld gevuld zou moeten zijn met plezier en geluk kan het voorkomen, dat een kind al te maken krijgt met het overlijden van een dierbare.

Wensstichting Zalavolbate heeft in het afgelopen jaar wensen in vervulling gebracht van kinderen die een steuntje in de rug nodig hebben. We dragen een kind een warm hart toe.

Hierdoor is het idee ontstaan om een Gedenkboom op te zetten met Kerstmis, speciaal voor de kinderen die een gemist persoon willen gedenken of voor ouders van een overleden kind.

Voor deze Gedenkboom en de Winterfair wordt het Vredeslicht naar Emmen gehaald, alwaar het op zaterdag 22 december op het Marktplein zal worden bezorgd. Van daaruit zal Het Licht van de Vrede in de vorm van kaarsjes verder worden uitgedeeld om onder de mensen de Vrede te brengen. Vrede en liefde zijn twee belangrijke ingrediënten voor onze wereld in de huidige tijd.

Met de gedachte van liefde en aandacht zal dan om 16.00 uur de Gedenkboom worden verlicht. Bij de kraam op de Winterfair naast de Gedenkboom is materiaal aanwezig om een naam op een Kerstbal te schrijven, een foto in een fotobol te doen, een herinneringsster te verfraaien of een kaarsje te branden. Wensstichting Zalavolbate hoopt een warme geste te maken voor de kinderen en volwassenen die de Kerstdagen met een leegte moeten vieren.

Opgave is gewenst, dit kan via info@wensstichtingzalavolbate.nl of 06-30634924, ook voor meer info.