De politie Zuid-Oost Drenthe waarschuwt voor illegale collectanten!

25-10-2016
De laatste tijd komen bij de politie regelmatig meldingen binnen over illegale collectanten. De meeste meldingen van illegale collectanten komen uit de Emmer wijken Emmermeer, Rietlanden en Bargeres. Het is goed mogelijk dat deze criminelen hun werkgebied uitbreiden of verleggen naar andere wijken en/of dorpen in de omgeving. Zij doen zich voor als zijnde collectant van een goed doel. Er zijn ook meldingen dat daarbij de naam van onze Wensstichting wordt genoemd. Het geld dat zij daarmee ophalen steken ze echter in eigen zak.

Vraag altijd naar hun identiteitskaart!
Heb je een collectant aan de deur? Vraag dan altijd naar hun identiteitskaart! Daarop staat de naam van de collectant, de naam van de instelling en de collecteerperiode waarin de collectant mag collecteren. Kan de collectant dat niet aantonen of vertrouw je het zaakje niet? Bel dan 112 of 0900-8844, maak melding van een verdacht persoon en geef het signalement van de collectant door.

De Wensstichting Drenthe werkt nooit met collectanten
De Wensstichting Drenthe is financieel afhankelijk van giften en donaties van particulieren, stichtingen, verenigingen en bedrijven. Wij werken dus nooit met collectanten.