De Jungfrau op voor het goede doel

05-09-2019
Dit wordt voor de hardloopgroep 'De Gladiolen” uit Erica, de grootste sportieve prestatie van hun leven, waarmee ze ook nog geld inzamelen voor Wensstichting Drenthe.

Zaterdag 6 september a.s. gaan 4 stoere mannen, 4 mannen met een missie een marathon lopen. En dan niet zomaar een marathon, maar één van de zwaarste:
De Jungfrau Marathon in Zwitserland.

Arjan Hartmann, Harold Lathouwers, Jeroen Bergsma en Ernst Lippold staan a.s. zaterdag voor de grootste uitdaging als hardloper: de Jungfrau Marathon in Zwitserland, door vele wel de zwaarste marathon ter wereld genoemd.
De wedstrijd telt in totaal 1839 hoogtemeters en 305 meters bergafwaarts. Het hoogste punt van de wedstrijd ligt op 42 km met 2205 meter boven zeeniveau.
Deze vriendengroep kiest er zelf voor om de grootste sportieve prestatie van hun leven aan te gaan. Maar …....
Er zijn echter heel veel mensen,  waaronder helaas veel kinderen die de keus niet hebben maar getroffen worden door een ziekte of die onder zeer moeilijke omstandigheden moeten opgroeien. Voor deze kinderen willen wij via 'Wensstichting Drenthe' wat terug doen; aldus Arjan Hartmann van de Gladiolen.

Via www.doneeractie.nl hebben de mannen zich laten sponsoren. Inmiddels staat de teller op € 3.140,- Een schitterend bedrag waarmee wij als stichting heel veel kinderen kunnen laten stralen.
De website blijft nog online tot 12 september a.s. Klik hier om een donatie te doen!