Bouw mee als bestuurslid aan onze mooie stichting

10-10-2018
Wij zijn op zoek naar een (bijna) voltallig nieuw bestuur. Wil jij het stokje overnemen van de zittende bestuursleden en samen met de wensteam verder bouwen aan onze mooie stichting? Lees dan vooral verder en bij intersse komen we graag met je in contact.

In verband met het vertrek van een drietal bestuursleden en nog niet opgevulde vacatureruimte zijn wij per direct zoek naar een viertal  enthousiaste en proactieve bestuursleden in de volgende functies:

Voorzitter
Als voorzitter leidt je het bestuur, welke naast de voorzitter bestaat uit de secretaris, penningmeester, bestuurslid HR en bestuurslid Marketing & Communicatie. Als voorzitter leidt je de maandelijks vergaderingen en vertegenwoordig je de stichting bij officiële momenten in samenspraak met de ambassadeurs en de overige bestuursleden. Je bent een netwerker pur sang. coördineert het bestuursbeleid en formuleert heldere doelstellingen en stuurt bij en vult aan waar nodig.  Je bent initiatiefrijk, creatief en communicatief vaardig. Op basis van het huidige beleidsplan zijn we voornemens om een ANBI status aan te vragen.

Secretaris
De secretaris stelt in samenwerking met de voorzitter de agenda op voor de maandelijkse vergaderingen, beheert de voortgang van de openstaande acties. Notuleert de vergaderingen, verzorgt correspondentie aan derden, verzorgt en beheert het (dropbox)archief en is contactpersoon voor inkomende mailberichten voor de stichting.

Bestuurslid HR
Het bestuurslid HR is het eerste aanspeekpunt voor de wenscoördinatoren van de wensteams in Emmen en Assen. Je vertaalt de ontwikkelingen die spelen binnen het bestuur door naar de wensteams en de behoefte vanuit de teams naar het bestuur en geeft hier invulling aan. Je bent verantwoordelijk voor de Werving en Selectie van openstaande vacatures en zorgt voor een warm welkom binnen de stichting. Je bent het eerste aanspreekpunt voor nieuwe wensen, zet deze uit naar de wenscoordinatoren en verwerkt de wens administratief. Daarnaast vind je het een uitdaging om het HR beleid verder te optimaliseren en samen met de coördinatoren invulling te geven aan de (scholings)behoefte van de teams.

Bestuurslid Marketing en Communicatie
Het bestuurslid M&C is initiatiefnemer van wervende campagnes en acties ter promotie van de stichting. Je bent verantwoordelijk voor de uitingen op evenementen en beurzen, de inrichting van de stand en de aanwezigheid van promotiemateriaal; Je schrijft (web)teksten en persberichten en onderhoudt contact met sponsoren, donateurs en pers; Daarnaast onderhoud je nauw contact  met de social media verantwoordelijke(n) over  uitingen op Social Media.

Wat neem je mee?
Je kunt je vinden in de grondbeginselen van Wensstichting Drenthe;
Je hebt bij voorkeur werkervaring of een relevante opleiding gevolgd op het gebied van de functie;
Je ziet het als een uitdaging om met een (bijna) voltallig nieuw bestuur de wensstichting voort te zetten;
Je kunt zelfstandig en planmatig werken;
Je bent positief en denkt in kansen;
Je bent proactief en durft initiatief te nemen.

Wat bieden wij?
Een groeiende en steeds professioneler wordende organisatie;
Werken binnen een klein enthousiast bestuur;
Eén keer per vier weken neem je deel aan de bestuursvergadering in Emmen.

En verder:
Kun je relevante werkervaring opdoen;
Werk je met betrokken collega’s in een enthousiast en informeel team;
Levert het werken als vrijwilliger je een waardevolle aanvulling op je CV op;
Ontvang je voor gemaakte onkosten een vergoeding en een bescheiden vrijwilligersvergoeding.

Enthousiast geworden?
Neem voor vragen over de functies kun je gerust contact op met Martha Engbersen, die kan via martha@wensstichtingdrenthe.nl

Wanneer je geïnteresseerd bent kun je natuurlijk ook direct solliciteren. Dit kan door je motivatie inclusief CV te sturen naar HR@wensstichtingdrenthe.nl

In verband met de vakantieperiode zullen wij de procedure in de maand september verder opvolging geven.