Tom laat FC Emmen winnen

Daar ging de telefoon. Een aardige mevrouw Ieke Heetebrij vroeg ons met vrolijke stem of we een kind of jongere wisten, die wel eens in het zonnetje gezet mocht worden. FC Emmen had de Skybox ter beschikking gesteld en er zou de 18e februari een feestelijke avond georganiseerd worden door Sunoil biodiesel, de sponsor van deze prachtige club. Het gesprek was snel afgerond en wij gingen met enthousiasme op zoek. In ons bestand bleek echter geen aanmelding voor FC Emmen, ook in verre omgeving hadden wij geen idee, wie er naar deze wedstrijd en feestelijke gelegenheid gestuurd zou kunnen worden. We tuurden uit het raam en waarachtig daar zagen wij het antwoord. Op het pleintje  speelt Tom zo vaak hij kan voetbal. Het doel staat er nooit verloren bij en tot voor kort was Tom bijna wekelijks in het Stadion van Emmen te vinden. Helaas is zijn thuissituatie veranderd en zit dit er niet meer aan. Tom is verstandelijk beperkt en vindt het zeer moeilijk te begrijpen. Toen wij hem dan ook vroegen of hij wel naar FC Emmen – Fortuna Sittard wilde en dat er een rondleiding gegeven zou worden en dat hij ook nog met de spelers op de foto zou mogen, straalde zijn gezicht van oor tot oor en zijn antwoord was duidelijk:”Jaaaa!!” . Het wachten duurde lang, maar het werd beloond. Tom werd opgehaald door een grote auto en als een ware VIP werd hij naar het stadion gebracht. Z’n tweelingzusje, moeder, oma en begeleider volgden met hetzelfde enthousiasme. Bij het stadion werden ze opgevangen en kon de avond beginnen. Het is een waar feest geweest en Tom heeft de gehele avond in z’n favoriete Emmen t-shirt buiten op de tribune gezeten. Voor een hapje en drankje was bijna geen tijd, want dan zou hij iets missen.
Tom heeft van de eerste tot de laatste minuut genoten en we werden door de gehele familie hartelijk bedankt met deze verrassing. We vervulden geen officiële wens, maar we hebben wel een heel gezin in het zonnetje kunnen zetten. Dan is het natuurlijk niets meer dan logisch dat Emmen – Fortuna Sittard met 3-2 eindigde. “Dat kwam door mij”,  aldus Tom!!
Als klap op de vuurpijl werd hij nog extra verwend, door een spelersbal met alle handtekeningen erop.
Wij werden bedankt door de familie, maar wij Wensstichting Zalavolbate bedanken hiervoor FC Emmen en hun hoofdsponsor Sunoil Biodiesel