Tjoeke tjoeke voor Luca

Het was zaterdag 16 juli en om 11:30 uur ging opeens de deurbel. Er stonden 2 mensen( Chantal en Petra) van Wensstichting Drenthe voor de deur en vroegen of Luca Hollander hier woonde. Ze vertelden Luca dat er een verrassingsdag voor hem gepland stond en natuurlijk een beetje voor zijn papa en mama. Ook Opa en Oma Ruiter mochten mee, die zaten een beetje in het complot. Daar gingen we met zijn zevenen, we stapten in een busje en we hadden geen flauw idee waar we naartoe gingen en wat ons te wachten stond.

We stopten bij het station in Emmen. Luca werd hier omgetoverd tot echte conducteur, want hij mocht de conducteur helpen in de trein van Emmen naar Coevorden.  Eerst mocht hij buiten nog even oefenen met zijn fluitje, stopbordje, noem maar op. In de trein begon het echte werk. Hij mocht de treinkaartjes van de passagiers scannen en dat was in het begin best wel spannend.

In Coevorden aangekomen, stond Chantal daar weer met de bus. We stapten in en lieten ons verrassen. Luca werd steeds enthousiaster, want wat voor verrassing zou er nu komen. We stopten bij het Griendtsveenparkje in Erica. Het was hier tijd om even wat te eten en te drinken en Luca genoot van de gekregen tas met cadeaus, van de dieren en de speeltuin.

Na een rondje Griendtsveenpark, ging de reis verder naar het Industrieel Smalspoormuseum in Erica. Hier werden we zeer hartelijk ontvangen door erg vriendelijk personeel. We kregen een korte rondleiding en daarna mocht Luca in een trein stappen en leerde Luca hoe hij de trein moest besturen.Hij mocht samen met de 'echte' machinist een rondje door het park rijden.  Na het rondje rijden, werd Luca benoemd tot machinist, hij kreeg een prachtige blouse ,met machinist Luca erop, van de Wensstichting en hij kreeg een machinistendiploma uitgereikt door het Smalspoormuseum.  Daarna mochten we een ritje in een andere trein maken, maar eerst mocht Luca al zijn conducteurenkennis nog een keer laten zien. Hij mocht nu alle kaartjes knippen en controleren van de passagiers. Toen conducteur Luca alles goed gekeurd had, kon de treinreis beginnen. Na 45 minuten kwamen we weer op het station aan. Daar kon Luca nog even spelen met de speelgoedtreintjes en als laatste kreeg hij een treintje van het Smalspoormuseum cadeau. Daarna was het toch echt tijd om te gaan en afscheid te nemen van het Smalspoormuseum en het vriendelijke/behulpzame personeel.

De volgende verrassing stond buiten alweer klaar. Op het parkeerterrein stond een legertruck van 73 jaar oud en 2 hele lieve mensen die verkleed waren als militair.  Deze 2 militairen brachten ons in de legertruck naar onze volgende bestemming: Nieuw Weerdinge. Eerst mochten Luca en wij de truck natuurlijk inspecteren. Luca mocht even achter het stuur zitten en  hij kreeg een legerhelm op.  En toen was het tijd om te gaan, iedereen stapte in en Chantal reed er met haar busje achteraan. Toen we reden, kwam er een onvoorziene verrassing bij, want de rit ging door Klazienaveen en precies langs het huis van Luca zijn Opa en Oma Pol. Die 2 lieve militairen wilden hier natuurlijk wel even stoppen, zodat Luca zijn Opa ook even mee kon laten genieten en kijken. Helaas was zijn Oma er niet. De reis ging, na 5 minuten, weer verder. Na veel bekijks onderweg van voorbijgangers, arriveerden we rond 17:15uur bij Viper in Nieuw-Weerdinge.

Bij Viper was het tijd om lekker te eten, te drinken en te spelen.  Luca genoot vooral van de mosterdsoep, yoghi drink, ballenbak en het springkussen. Vooral van die laatste 2 kreeg Luca geen genoeg, maar het werd rond 19:30uur toch wel tijd om weer naar huis te gaan.

Chantal en Petra brachten ons weer naar huis, na een waanzinnig leuke, prachtige verrassingsdag.Je kon Luca niet blijer maken met zo'n dag, want Luca's grootste passies zijn treinen en auto's en dat had hij meer dan genoeg gezien deze dag.Wij hebben jullie al meerdere malen bedankt voor deze waanzinnige dag ( Luca heeft wel 100 x Dank je wel gezegd, die dag), maar nogmaals willen wij deze 2 dames van harte bedanken voor deze dag en bedanken dat jullie een kinderhart zo blij hebben gemaakt.Super bedankt!! En natuurlijk al die mensen die hierboven vermeld staan, ook dankzij jullie medewerking is er weer een kinderhart blij gemaakt. Dank je wel!!

Wensstichting Drenthe wil de volgende sponsoren bedanken voor het mogelijk maken van Luca's wensdag:
Villa Polkadot (bedrukking kleding)
Vd Weerd verhuur
Arriva