Stan en Lars ontmoeten hun Ajax helden

Als kind wil je graag buiten spelen, voetballen, rennen en in de bomen klimmen. Soms slaat het noodlot echter toe en word je getroffen door een ziekte en kun je enkel maar kijken hoe andere kinderen zich vermaken.
Lars en Stan zijn twee jongens die zo’n spierziekte hebben, maar zich daardoor niet uit het veld laten slaan. Ze verleggen hun grenzen en proberen van elke dag te genieten.  Ze zijn fan van een voetbalclub en niet zomaar een club. Van Ajax natuurlijk! Zo ontstond de wens om een keer de spelers van Ajax te mogen ontmoeten.
Zonder dat ze het wisten, werd deze wens naar Wensstichting Zalavolbate doorgespeeld en daar is men met enthousiasme begonnen om deze wens ten uitvoer te brengen.
Afgelopen zaterdag de 7e Juli was het zover. Het werd een fantastische dag voor Lars en Stan. Vlak voor aanvang van de oefenwedstrijd Emmen-Ajax mochten zij met de landskampioenen het veld op. Lars samen met Siem de Jong en Stan met Theo Janssen. Na de wedstrijd zijn beide voetbalfans nog met enkele Ajacieden op de foto gekomen en ontvingen ze een voetbal met alle handtekeningen van de spelers.
Wij hopen dat Stan en Lars aan deze dag een hele fijne herinnering overhouden en dat ze hierdoor kracht krijgen om ondanks hun ziekte zo moedig te kunnen blijven!