Maaike mag knuffelen met Mega Mindy

Er gebeurt nogal wat in het leventje van een kind dat al op zeer jonge leeftijd ernstig ziek wordt. Ziekenhuis in, ziekenhuis uit. Net wanneer je denkt dat het weer redelijk gaat, is het lichaampje opnieuw op de hobbel. Een dagje uit staat dan niet bovenaan het lijstje van zaken die per se moeten worden gedaan...

Toch is dát wat de Wensstichting mogelijk wil maken. De Wensstichting Zalavolbate wil kinderen in Drenthe die een steuntje in de rug verdienen, de dag van hun leven aanbieden. Dus niet alleen voor zieke kinderen, maar ook voor kinderen die even uit hun dagelijkse beslommeringen gehaald moeten worden.

Neem de kleine Maaike. Zij heeft diabetes. De Wensstichting Zalavolbate slaagde erin haar droom waar te maken: een ontmoeting met MegaMindy in Plopslaland. ‘s Morgens vroeg al werden Maaike, haar zusje Amber en haar broertjes Lars en Sven opgehaald. Ook mama en oma mochten mee. Er kwamen zelfs twee auto’s voorrijden; Lars namelijk vindt alles wat op vier wielen rijdt helemaal geweldig. Dus ging hij in een mooie sportauto richting Coevorden.
Eenmaal in Plopsaland aangekomen, stond er een eigen tafel klaar. Al was er bijna geen tijd om stil te zitten: de draaimolens draaiden, de muziek speelde, er waren lekkere hapjes en een kleine verrassing. Maar het allermooiste was natuurlijk de ontmoeting, en knuffelen, met MegaMindy. Maaike straalde van oor tot oor en had de dag van haar leven. Nu eens een keer geen onderzoeken of pijnlijke behandelingen!

Om dit voor meer kinderen mogelijk te maken heeft Wensstichting Zalavolbate geld nodig. Wie de stichting een warm hart toedraagt kan zich via de website www.wensstichtingzalavolbate.nl aanmelden als donateur of als Vriend van de wensstichting.