Lotus straalt

Dankzij de oma van Lotus kwam er een wensverzoek binnen bij de Wensstichting Zalavolbate. Lotus en haar ouders zaten midden in een verbouwing in verband met het aanpassen van de woning en konden eigenlijk wel een ‘break’ gebruiken. Maar omdat de verbouwing zoveel effect had op Lotus en zij ook nog een heftige operatie moest ondergaan werd er besloten om nog even een paar maanden te wachten met het vervullen van een wensdag voor Lotus.

Maar 21 juni was het dan eindelijk zover. Lotus en haar ouders stonden ’s morgens al helemaal klaar om zich te laten verrassen! Samen met Joyce en Karin (vrijwilligsters van de Wensstichting Zalavolbate) zijn  ze van Emmer-Compascuum op weg gegaan naar PGM de Baander in Meppel.

PGM de Baander in Meppel is een manage waar kinderen met een beperking kunnen paardrijden. O.a. met een ‘huifbed’. Hierdoor kunnen ook de kinderen die niet zelfstandig in een zadel kunnen zitten, toch genieten van het paardrijden en de ontspanning die het geeft.

Lotus werd meteen enthousiast toen ze de paarden zag, ze had er helemaal zin in! Vader Patrick vond het allemaal wel spannend omdat zijn ervaring met paarden in het verleden niet zo positief was. Maar gelukkig kon hij er ook van genieten toen Lotus onder begeleiding van Rosalie en mama Kim op het huifbed rond  ging stappen. Lotus heeft heerlijk genoten, nog nooit had ze een paard van zo dichtbij mee gemaakt. (Ook al vond ze het in het begin toch ook best spannend hoor!) Doordat het huifbed boven de paarden hangt maar toch ook contact maakt met de paarden, beweegt het op de passen van de paarden mee. Dit heeft een ontspannende werking op de spieren en heeft voor veel kinderen met een beperking een positieve invloed.

Lotus heeft de hele tijd met een grote lach daar boven op het huifbed kunnen genieten. De paarden stapten rustig rond en Lotus keek  haar ogen uit. Voor Lotus mocht het nog véél langer duren, maar na een halfuurtje was het dan toch de beurt aan een ander meisje dat na haar kwam. Lotus zou toch echt nog wel een keertje willen, maar begreep ook dat het andere meisje toch ook wel heel erg graag zou willen, dus nam ze afscheid van de paarden en de meiden die haar hebben geholpen.

Gelukkig hebben ze daar op De Baander ook een theehuis waar we gezellig met koffie en thee nog even konden na praten met Wim Greven van het bestuur. Hij wist te vertellen dat De Baander, net zoals de Wensstichting Zalavolbate, het werk alleen kan voortzetten dankzij de vrijwilligers, de sponsors uit het bedrijfsleven en de donaties van de mensen. De Baander heeft o.a. ook nog een kinderboerderij en een speelbos die voor iedereen toegankelijk is. Na de lunch in het ‘Theehuus’  van Martine en Stef was Lotus weer op volle kracht om verder te gaan naar het volgende deel van de wensdag. Dit keer gingen we op weg naar Odoorn.

In Odoorn stonden de kapper en visagist (Josh en Richard van Saphas Kappers) al klaar om Lotus helemaal mooi te maken voor een heuse fotoshoot!  Er werd een prachtige jurk aangeboden van Bengels Kindermode uit Emmen/Klazienaveen, maar omdat het toch allemaal wel een beetje heel erg spannend was wilde ze de mooie jurk liever een ander keertje aandoen. Fotograaf Richard Broekhuijzen heeft buiten in het bos allemaal mooie foto’s genomen van Lotus. Lotus genoot hier zichtbaar van! Met een grote lach draaide ze met haar rolstoel rondjes voor de fotograaf. Met haar haren zo prachtig mooi en met echte make-up voelde ze zich even helemaal een echt fotomodel! Natuurlijk mochten papa en mama ook nog even met haar op de foto.

Na dit avontuur was de wensdag al bijna ten einde, maar nog niet helemaal… Plotseling kwam daar de Limousine van Top Limousine verhuur de bocht om. Chauffeur Freddie stapte uit en werd het plotseling duidelijk dat deze mooie limousine hier was om Lotus weer naar huis te brengen! Gekroond met een prachtige ‘kroon’ van ‘De Oude Liefde’ uit Emmen nam Lotus plaats als een ware prinses. Wat een grote lach op haar gezicht en wat vond ze het toch mooi!

Eenmaal thuis aangekomen liep de buurt leeg om allemaal te zien wie daar toch aan kwam rijden in de limousine, dat moet haast wel een prinsesje zijn… Iedereen was blij om Lotus te zien en Lotus was ook blij dat ze zo werd ontvangen. Eenmaal weer thuis was het nog even na praten en tijd voor de allerlaatste verrassing… een cadeautje verpakt in een Intertoys papiertje, ze had de tas al gespot ;) Een cadeau als aandenken van deze prachtige dag. Het was een T-shirt met een paard erop maar wat nog veel mooier was, een echt knuffelpaard. Ze was meteen helemaal verkocht, het paard kreeg heel veel  kusjes en heel veel knuffeltjes. Een nieuw vriendje voor Lotus waar ze heerlijk mee kan knuffelen!

Dank jullie wel allemaal voor jullie hulp en inzet Josh en Richard van Saphas kappers Rosalie, Jenny, Wim & vrijwilligers van PGM De Baander http://pgmmeppel.nl/, Martine, Stef en Kees van het Theehuus De Baander, Richard van Richard Broekhuijzen Fotografie De oude liefde, Bengels Kindermode, Sandra's Boetiek en Intertoys Jan van Peer, Bert Top van Limousine Verhuur Top