Kiki de dierenverzorgster

Kiki haar wens is in vervulling gegaan, het was een erg leuke dag.
De dierenambulance heeft Kiki opgehaald. Kiki mocht in de bench mee in de ambulance naar Arts en Dier. De chauffeur heeft (express) af en toe de ambulance flink heen en weer laten schudden,zodat Kiki wel een beetje heen en weer werd geslingerd. Want dat gebeurt tenslotte ook als er een hond in zit.

Bij de dierenarts heeft Kiki in de praktijk mee mogen helpen en heeft een kitten van 8 weken met een pipet melk gegeven. Ook heeft ze bij een sterilisatie mogen bijwonen van een poes.
Kiki heeft de ontsmettingsbenodigdheden klaar gelegd voor de operatie. De poes uitgestrekt neergelegd en vast gebonden.
Kiki heeft de poes geschoren,ontsmet en ingesmeerd met betadine,ook zalf in de oogjes gedaan,anders drogen de ogen uit,omdat zij onder narcose was. Verder goed gekeken en nuttige tips gekregen van de dierenarts.
Na afloop was de dierenarts erg tevreden en als Kiki wil, mag ze vaker een dagje meedraaien in de praktijk.

Om 12.30 hebben ze in de Dierentuin Emmen een snacklunch gebruikt en daarna een rondleiding gekregen olv een ambassadeur.
Achter de schermen bij de nijlpaarden, de giraffen en de kinderboerderij, waar Kiki de nijlpaarden en giraffen heeft gevoerd. In de kinderboerderij heeft ze een tamme rat, een fret en een kuikentje mogen knuffelen.
En wederom veel informatie hebben gekregen van de verzorgers.
Tot slot met zijn allen nog wat gaan drinken en afscheid van elkaar genomen.

Wensstichting Zalavolbate bedankt Dierenbescherming Drenthe, Arts & Dier en dierenpark Emmen voor de uitvoering van deze wens.