Iris mag even een prinsesje zijn

Je zou zo graag een prinsesje willen zijn, maar het enige wat er tot nu toe in je leventje is gebeurd zijn onderzoeken en zware operaties. Wat vond Iris het dan ook geweldig dat ze met een weekendje weg werd verrast.

Het Hof van Saksen opende gastvrij de deuren voor Iris en haar twee broers en haar mama en papa! Een clown wachtte hen bij de poort op om hen al een lach op het gezicht te toveren en zo is het hele weekend als een sprookje voorbij gegaan. Het cadeautje was leuk, de champagne was gaaf, het huisje was gezellig, het eten was overheerlijk, binnen en buiten kon er prachtig worden gespeeld en als klap op de vuurpijl werd Iris op zeer professionele wijze van een paar schitterende nageltjes voorzien.
Eindelijk geen onderzoeken, maar enkel plezier. Niet alleen voor Iris maar ook voor de hele familie die enorm genoten heeft van een weekend samen spelen en genieten.

Het verhaal van Iris en haar familie...

2 jaar geleden stond onze wereld op zijn kop. Iris haar lever functioneerde zo slecht dat zij een nieuwe lever moest hebben. Na 2 maanden op de donorlijst te hebben gestaan was het op 23 juli 2011 zover en was er een nieuwe lever beschikbaar. Gevoelens van blijdschap maar vooral angst. Iris was nog zo klein, angst om haar te verliezen en blijdschap omdat deze donor een nieuwe leven betekende. We hadden geen keus. Na een zeer lange operatie en 2 weken intensive care komt Iris op de verpleegafdeling van het UMCG en mag ze na 6 weken ziekenhuis eindelijk naar huis. Een zeer heftige tijd voor ons gezin, niet alleen voor Iris maar zeker ook voor haar broers; Ruben en Maarten.

Vorig jaar heeft Iris nogmaals een zware operatie ondergaan en op dit moment gaat het heel goed met haar. De toekomst blijft onzeker, een donororgaan kan altijd worden af gestoten en omdat Iris nog zo klein was, zal Iris ooit een 2e transplantatie moeten ondergaan. Doordat we dit zo dichtbij hebben meegemaakt zijn wij nog elke dag de persoon dankbaar dat hij of zij het donorcodicil heeft ingevuld. Daardoor leeft Iris……We hopen dan ook dat de mensen die dit verhaal lezen en nog geen codicil hebben ingevuld, besluiten dit alsnog te doen. U kunt dit codicil invullen op www.donorregister.nl. Iris vraagt: “Ben jij al donor?“

Dus wat een grote verassing toen we gebeld werden door Petra Anslijn, vrijwilligster bij Wensstichting Zalavolbate. Zij hadden een brief ontvangen van onze vrienden, de familie Broersen uit Barger -Oosterveld, en wij mochten met ons hele gezin een lang weekend genieten bij Hof van Saksen.
De kinderen waren helemaal door het dolle heen, met een tas vol lekkers en cadeautjes van de wensstichting op weg naar Hof van Saksen. Daar werden we onthaald met champagne en nog meer cadeautjes voor de kinderen. Ook was er een clown aanwezig voor de kinderen. Wat een feest!!! We kregen een prachtige Saksische boerderij tot onze beschikking.

Zaterdag werd Iris verwacht in de Spa en Wellness, waar ze een manicure kreeg. Ze vond het geweldig, ze liet zich verwennen als een echte prinses. Ze werd lekker in de watten gelegd en met prachtige roze glitternageltjes hebben we de rest van de middag ons prima vermaakt in het overdekt indoor speelparadijs. ’s Avonds kregen we ook nog een diner aangeboden.
Zondag hebben we met zijn vijf-en gebowld en daarna de klimtoren beklommen, natuurlijk moesten we nog een keer naar het zwembad, waar de kinderen geen genoeg kregen van de wildwaterbaan. Moe maar voldaan, nog lekker met ons allen een film kijken en toen was op maandag het weekend voorbij. We hebben een super tijd gehad, heerlijk genieten zonder zorgen en super trots op Ruben, Maarten en Iris. Ze hadden dit echt verdiend.
Wij willen dan ook onze vrienden bedanken voor het insturen van de wens, Petra en Nanki van Zalavolbate voor het realiseren van de wens en natuurlijk Hof van Saksen voor het geweldige weekend.

Patrick, Sabine, Ruben, Maarten en Iris Moorman