Een dag genieten als een kind zonder zorgen

Verslag van moeder G.:

Vrijdag 22 mei zijn wij door Carin en Nanki opgehaald voor een Wensdag. Ik ben eerst thuis opgehaald. Het was half elf. Daarna, om 11 uur, zijn we S. en I. van school gaan halen. En de juf van I. heeft er voor gezorgd dat bijna de hele school ons heeft uitgezwaaid. S. vond dat minder. Van I. weet ik het niet. Maar nu gingen we onderweg en we vonden het ontzettend spannend. We gingen weg uit Emmen en kwamen aan bij onze eerste verrassing.

We gingen zwemmen in Huttenheugte. Wat een mooi zwembad! Ik had er wel wat over gehoord, maar was er nog nooit geweest. S.en I. hebben eerst wat gezwommen en toen hebben we wat gegeten en daarna konden ze weer zwemmen. Ze vonden het heel leuk en wilden nog wat langer zwemmen. Dat kon niet, want we hadden nog een hele lange dag te gaan.
Na het zwemmen mochten we nog in het park op de skelter. We konden er met ons drieën op. Dat was leuk. En wat een groot park is het. Ook daar kwam een eind aan. En we gingen verder met de auto naar onze volgende verrassing.

Het was een eindje rijden. We kwamen aan bij een restaurant: Restaurant de Berken. We werden hartelijk verwelkomd. We hebben er heerlijk gegeten en S. en I. hebben nog even gespeeld in een binnenspeelplaats. Na het eten zijn we weer vertrokken. Groningen was de bestemming. We gingen naar een voorstelling: Ali Baba en de veertig rovers. En het was ook nog eens in stadsschouwburg Groningen! Het was gewoon geweldig, ontzettend gelachen, echt van genoten. En wat is het een mooi gebouw! Je kijkt je ogen uit. Na de voorstelling hebben we beneden in het gebouw, in een barretje, wat gedronken en nagepraat.
Daarna zijn we richting huis gegaan. S. en I. lagen allebei tegen me aan te slapen en ik heb ook even mijn ogen dichtgedaan.

Eenmaal thuisgekomen was er nog een verrassing. I. kreeg een mooie bal. Dat wordt zeker voetballen! En. S. kreeg een mooi kleurboek en potloden. Een kleurboek voor grote kinderen. Ze is al flink aan het kleuren. En ons gezamenlijk kado: een abonnement op zwembad Aquarena, ja nu flink zwemmen, geweldig! Ja hoor, ze raakten hun kussen aan en vielen meteen in slaap.

Ja, deze dag zullen we nooit vergeten! Het was voor ons die onbezorgde dag die we nodig hadden. S. en I. zijn kinderen, maar ook ik heb me een dag kind mogen voelen. Een kind zonder zorgen. En een dag mogen genieten! En er was niemand die het kon verstoren, op welke manier dan ook.

Wij, G. S. en I., willen iedereen die deze mooie dag mogelijk heeft gemaakt voor ons, ontzettend bedanken!!!

Wij, Carin en Nanki van de Wensstichting, willen graag de bedrijven bedanken die daaraan belangeloos een bijdrage hebben geleverd:

Huttenheugte-Centerparcs
Stadsschouwburg Groningen