Dolfje Weerwolfje ontmoet Twan

Wensdag Twan 30 maart 2014

Vandaag is het een bijzondere dag! Bij de Wensstichting Zalavolbate was er namelijk een wensverzoek binnen gekomen om Twan eens in het zonnetje te zetten. Twan heeft de progressieve spierziekte Duchenne waardoor hij regelmatig naar het ziekenhuis moet. Hierdoor is hij vaak met zijn ziekte bezig en komt er steeds meer het besef dat hij steeds minder kan. Nu was het  tijd om eens een dag te beleven om alles eens even te vergeten en gewoon lekker te genieten!

Zondagmorgen en de familie Vrieling uit Zuidlaren maakt zich op voor de reis naar Berlicum.  Het is best een lange reis dus de broodjes worden gesmeerd en dan gaan ze op weg. Aangekomen bij de Bed & Breakfast De Kippenburgh van Jan en Siny van der Wijst  kan iedereen lekker op het terras bijkomen in het zonnetje. Het weer is echt heerlijk met zo’n 21 graden! Het appartement ziet er goed verzorgt uit, de badkamer is beneden en ook staan er twee bedden op de begane grond. Voor Twan is dit natuurlijk perfect omdat hij helaas niet meer in staat is om trap te lopen. Gelukkig kan Twan nog wel stukjes lopen en zelfs een beetje voetballen met zijn broertje Senn. Dat komt goed uit want bij de B&B hebben ze een grote tuin met veel gras en zelfs 2 goaltjes!
Twan is wel een beetje zenuwachtig want hij weet dat het vandaag een hele bijzondere dag gaat worden. Vandaag wacht hem een ontmoeting met de schrijver van zijn favoriete boeken van Dolfje Weerwolfje! Paul van Loon komt vandaag naar Berlicum om op te treden met zijn band. De kunst van het lezen heet de voorstelling.
Aangekomen bij Theater Den Durpsherd staat mevrouw Van Loon ons al op te wachten en wordt iedereen heel erg hartelijk door haar ontvangen.  Samen met papa, mama, zus Mila en broertje Senn mag Twan op de eerste rij helemaal vooraan zitten! Zo wordt er niets gemist van de voorstelling.  . In de voorstelling leest Paul voor uit zijn boeken, vertelt over zijn boeken, over schrijven en over deuren waarachter geheime werelden liggen. Samen met zijn band “Andere Snuiters” zingen ze liedjes die met zijn boeken te maken hebben. “De kunst van het lezen is als de deur naar je fantasie”. Het gaat over Dolfje Weerwolfje, De Griezelbus, Foeksia de miniheks maar ook Jimmy Rip. Het is een hele spannende maar ook grappige show.

Na afloop gaat Paul van Loon aan een tafel zitten waar alle kinderen bij hem mogen komen om een foto te maken of een boek te laten signeren. Paul neemt de tijd voor iedereen en vind eigenlijk alles wel goed. Als iedereen aan de beurt is geweest komt Paul van Loon bij de familie Vrieling aan tafel zitten. Hier heeft hij alle rust en tijd om Twan antwoord te geven op alle vragen die Twan voor hem heeft. Want hoe het zijn nieuwe boek en wanneer komt die uit? Hoe lang doe je er over om een boek te schrijven en heb je ook huisdieren? Ook de hele boekenverzameling van Twan wordt voorzien van handtekeningen.  Als klap op de vuurpijl heeft Paul nog een verrassing voor de kinderen uit de klas van Twan, dit gaan ze zeker zien als Twan zijn spreekbeurt gaat geven! De vrijwilligers van de Wensstichting Zalavolbate hebben wel een vermoeden wat voor cijfer het gaat worden ;)

Na afloop van deze onvergetelijk ontmoeting gaat het gezin Vrieling weer  terug naar de B&B om zich op te frissen en klaar te maken voor een gezellige avond. Ze zijn van harte welkom bij Herberg De Prins waar ze heerlijk uiteten gaan. Het gezellige en warme personeel van Herberg De Prins heet hen welkom en de tafel stond vanaf vanmorgen al speciaal voor hun gereserveerd! Het 3 gangen diner smaakt heerlijk en iedereen heeft het naar het zin. Wat een bijzondere dag is het geweest en eigenlijk is iedereen toch ook wel een beetje moe geworden.

Na de nacht in het B&B staat er om 9 uur een ontbijt klaar. De spullen worden weer ingepakt en een hele bijzondere gebeurtenis wordt afgesloten met een autorit terug naar Zuidlaren. Maar heel gewoon is deze reis niet! Onderweg kunnen ze namelijk luisteren naar een speciaal voor Twan gesigneerde cd van Nielson, bekend van zijn liedje met Miss Montreal “Hoe” , Mannenharten en zijn nieuwste nummer Kop in het zand.

Wensstichting Zalavolbate bedankt Paul van Loon en Hadjidja van Loon voor hun warme ontvangst en medewerking  www.paulvanloon.nl . Hetzelfde geldt voor Jan en Siny van der Wijst van B&B De Kippenburgh www.bedandbreakfastberlicum.nl , alle mensen van Herberg De Prins en Mettie en Heidi van MeDi Decoration www.medi-decoration.nl

Dankzij hun medewerking heeft Twan een dag mogen beleven om nooit meer te vergeten!