Over ons

Wensstichting Drenthe, voorheen Wensstichting Zalavolbate, is opgericht vanuit een particulier initiatief. Een enthousiast voetbalteam lanceerde in de derde helft het idee om een feestje te bouwen met als naam: ‘Back to the 80’s’. Dit feestje is uiteindelijk uitgegroeid tot het jaarlijks terugkerend Emmens festival: Retropop. Naast de activiteiten op muzikaal gebied, werd in 2006 door dit team ook Wensstichting Zalavolbate opgericht. Het doel van deze stichting was het vervullen van wensen voor kinderen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

In 2011 zijn de taken van de mannen van Retropop overgenomen door een volledig nieuw bestuur en is er een team van enthousiaste wensvervullers van start gegaan. De doelstelling bleef hetzelfde: het vervullen van wensen van kinderen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

In de jaren die volgden maakte de stichting een enorme groei door. En zeker door de wijziging van de naam in de zomer van 2015 In Wensstichting Drenthe werd ook onze ambitie nog duidelijker: het laten van stralen van kinderen in de provincie Drenthe die een lichtpuntje nodig hebben.

Onze stichting, Wensstichting Drenthe, biedt dit lichtpuntje door de liefste wens van een kind te vervullen. Een dag waar nog lang met een grote lach op terug gekeken wordt.

Lees hier meer over Onze Doelstelling, Het Bestuur en de Wensteams, hoe je kunt helpen en natuurlijk de vervulde wensen